شراکت نیسان و هوندا آغاز شد

طبق گزارش روزنامه نیکی ژاپن خودروسازان ژاپنی نیسان و هوندا موتور در حال بررسی استفاده از نرم افزار استاندارد شده خودرو و همکاری با یکدیگر بر روی شارژ وسایل نقلیه الکتریکی هستند که سبب کاهش هزینه‌های آنها خواهد شد.

نیسان و هوندا در ماه مارس اعلام کرده بودند که در حال بررسی یک شراکت راهبردی بمنظور تولید قطعات خودروهای الکتریکی هستند.

براین اساس آن ها به دنبال کسب جایگاه بیشتری در بازار جهانی خودروهای باتری‌دار هستند که انتظار می‌رود در سال‌های آینده رشد کند.

با توجه به این موضوع روزنامه نیکی ژاپن اعلام کرد که سومین و دومین خودروساز بزرگ ژاپن به دنبال توسعه مشترک سیستم عامل کنترل خودروها در تلاش برای کاهش هزینه ها بودند، در واقع نیسان و هوندا می‌توانند برای تقویت زیرساخت شارژ برای افزایش رقابت‌پذیری خود در خودروهای الکتریکی با یکدیگر همکاری کنند.

ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان نیز در ماه مارس اعلام کرده بود که آنها چه در ژاپن و چه در خارج از کشور آماده همکاری در هر منطقه هستند.

گفتنی است، نیسان که در سال ۲۰۱۰ پیشگام خودروهای برقی در بازار با خودروی لیف نیسان بود و هوندا با تهدید فزاینده‌ای در بازار فزاینده خودروهای برقی جهانی، از جمله خودروسازان تسلا و چینی و کره جنوبی، مواجه هستند.

بازار مهم چین شاهد فعالیت هر دو خودروساز ژاپنی  هستند و با توجه به روی آوردن مصرف‌کنندگان به سمت خودروهای برقی ارزان قیمت تولید شده برندهای چینی مانند بی وای دی ضربه سختی خورده اند.

رویترز نیز در این راستا گزارش  داده است که، نیسان در پنج ماه اول سال بیش از ۵۰ هزار خودروی برقی را در سراسر جهان فروخت که حدود ۳.۵ درصد از کل فروش جهانی ۱.۴ میلیون دستگاه را به خود اختصاص داده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود