جلوگیری از انحصار مشاورین املاک به کمک سامانه خودنویس

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سامانه خودنویس را راه‌حلی برای کاهش بروکراسی در بازار مسکن دانست و گفت: این سامانه می‌تواند سبب جلوگیری از انحصار مشاورین املاک شود.

علیرضا نوین، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگویی پیرامون موضوع اهمیت فعالیت سامانه خودنویس در بازار مسکن و اجاره بها و کنترل دلالی و واسطه گری در این بازار اظهار کرد: این سامانه می‌تواند یاری رسان مستأجران باشد و بنوعی به آن ها کمک کند تا خودشان معاملات را ثبت کنند.

وی در این راستا تصریح کرد: در پی این موضوع می توان امیدوار بود که از انحصار مشاورین املاک جلوگیری به عمل آید، زیرا دلالی و واسطه‌گری در بازار مسکن یکی از معضلات اصلی است که باید از بین برود و می توان گفت تا به امروز، این سامانه سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های مردم شده و توانسته حدود ۶۵۰۰ معامله را ثبت کند.

نوین با بیان اینکه معاملات املاک به‌خصوص در حوزه مسکن بسیار حساس و مهم است، اظهار کرد: براین اساس بسیاری از دعاوی در دادگاه‌ها به دلیل معاملات مسکن و خودرو به وقوع می‌پیوندد و در این راستا، وجود یک سامانه که امکان شناسایی دو طرف معامله را فراهم کند، ضروری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در صورتی که سامانه خودنویس بتواند اهلیت طرفین معامله را شناسایی و سوابق آنها را ثبت کند، می توان گفت این یک اقدام مؤثر است زیرا در حال حاضر، وجود مشاوران املاک و سیستم‌های سنتی می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود