کشور تا پایان سال ۱۴۱۰ به ۱۲ میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد

رئیس اندیشکده حکمرانی با بیان اینکه تا سال ۱۴۱۰ باید ۱۲ میلیون واحد مسکونی جدید بسازیم، اظهار کرد: از طرف دیگر ۸ میلیون واحد مسکونی فرسوده در کشور وجود دارد که لازم است نوسازی شود.

سیدطه‌حسین مدنی، رئیس اندیشکده حکمرانی در گفتگویی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع مسکن، اظهار کرد: براساس آمار وزارت راه و شهرسازی، تا پایان سال ۱۴۱۰ به حدود ۱۲ میلیون واحد مسکونی جدید نیاز داریم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ۸ میلیون واحد مسکونی فرسوده در کشور وجود دارد که لازم است نوسازی شود.

مدنی افزود: بنابراین تا سال ۱۴۱۰ لازم است سالانه ۱.۵ میلیون مسکن جدید در کشور ساخته شود و بررسی سابقه ۲۲ ساله صنعت مسکن کشور حاکی از آن است که واحدهای مسکونی تکمیل شده توسط بخش خصوصی از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۲ روندی صعودی داشته و از ۳۷۰ هزار واحد به ۸۳۴ هزار واحد رسید.

رئیس اندیشکده حکمرانی تصریح کرد: این روند از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۵ نزولی شد و تعداد واحدهای مسکونی تکمیل شده توسط بخش خصوصی در این بازه زمانی به ۳۸۲ هزار واحد رسید و از سال ۱۳۹۵ به بعد بر روی رقم حدود ۴۰۰ هزار واحد در سال ثابت ماند که این وضعیت کشور را با یک عقب ماندگی در حوزه مسکن مواجه کرد.

وی با بیان اینکه صرف نظر از هزینه زمین، متوسط ساخت هر مترمربع واحد مسکونی نرمال شهری (تا ۵ طبقه) در انتهای سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ میلیون تومان، در ساختمان ۶ تا ۱۲ طبقه حدود ۱۵.۵ میلیون تومان و از ۱۳ تا ۲۰ طبقه هم این عدد به حدود ۱۸ میلیون تومان در هر مترمربع می‌رسید، اظهار کرد: این اعداد نشان می‌دهد بلندمرتبه‌سازی در مناطقی که محدودیت زمین وجود ندارد مقرون به صرفه نیست.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود