اقتصاد دیجیتال تا پیش از پایان دولت سیزدهم باید به چه اهدافی دست یابد؟

وزیر اقتصاد ضمن تاکید بر تکمیل فوری ۵ سامانه‌ اقتصادی قبل از پایان دولت سیزدهم اظهار کرد: براین اساس مردم باید بتوانند تا پایان سال 1403 بصورت غیرحضوری تسهیلات دریافت کنند.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در اظهاراتی ضمن اشاره به اقداماتی که وزارت اقتصاد سعی دارد تا قبل از پایان دولت سیزدهم و حداکثر تا نیمه سال جاری در راستای اقتصاد دیجیتال  نهایی کند،  تاکید کرد: یکی از توقعات ما از گمرک این است که هرچه زودتر سامانه جدید گمرکی را راه‌اندازی کنند.

وی در این راستا تصریح کرد: سامانه جدید گمرک باید تا قبل از پایان تابستان به‌صورت صددرصدی به بهره‌برداری برسد.

خاندوزی افزود: این اقدام، می‌تواند بسیاری از مشکلات گمرکی را حل کند و در حال حاضر سامانه جدید در دو گمرک اجرایی به‌صورت پایلوت عملیاتی شده است.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به این موضوع که تکمیل پروژه‌های اقتصادی دیجیتال مرتبط با صورت های مالی شرکتهای بخش خصوصی است، گفت: با توجه به این موضوع باید هرچه زودتر دریافت صورت های مالی شرکتهای خصوصی در درون سازوکار سامانه جام قرار گیرد و به‌نحوی عمل شود که از سال آتی فقط ورودی‌های صورت‌های مالی در سامانه جام مبنای مالیات‌ستانی در سازمان امور مالیاتی باشد.

وی با تاکید بر اینکه ظرف هفته‌های آینده سازمان اموال تملیکی باید سامانه جامع ثبت و ضبط برخط تمام اموال تملیکی را که در دستور کار دارد هرچه سریع‌تر تکمیل کند، افزود: بر این اساس سامانه جامع انبارهای سازمان اموال تملیکی باید در 31 استان تکمیل شود.

خاندوزی در این راستا افزود: سامانه جامع بیمه برای پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای از دیگر اقداماتی است که باید سرعت گیرد تا بهره‌برداری از سامانه بیمه به حداکثر برسد.

وزیر اقتصاد همچنین گفت: تسهیلات غیرحضوری شبکه بانکی نیز از دیگر اقداماتی است که باید طی سال 1403 به سرانجام برسد و مردم بتوانند بصورت غیرحضوری تسهیلات دریافت کنند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود