جهش ۳۰۰ درصدی درآمدهای نفتی ایران در سه ساله اخیر

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: دولت سیزدهم در تولید نفت حدود ۷۰ درصد رشد داشت که رشد بی‌نظیری در کمتر از سه سال به حساب می‌آید.

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به جهش ۳۰۰ درصدی درآمدهای نفتی ایران در دولت سیزدهم تاکید کرد: دولت سیزدهم می‌دانست رشد اقتصادی از مسیر افزایش تولید محقق می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به سهم نفت در اقتصاد ایران، نیمی از رشد اقتصادی کشور در این سه سال مربوط به رشد حاصل از گروه نفت و گاز بوده است، افزود: دولت سیزدهم در تولید نفت حدود ۷۰ درصد رشد داشته که رشد بی‌نظیری در کمتر از سه سال محسوب می شود.

خجسته‌مهر تصریح کرد: دولت سیزدهم در این نقطه متوقف نشد و رشد تولید نفت به افزایش صادرات و درآمدزایی تبدیل و سبب شد درآمد نفتی کشور از سالانه زیر ۱۰ میلیارد دلار، (در سال ۱۴۰۰) به حدود ۳۶ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ برسد و این درآمد فقط از محل فروش نفت خام و میعانات گازی به‌دست آمده است.

وی همچنین گفت: این اعداد نشان‌دهنده جهش ۳۰۰ درصدی درآمدهای نفتی ایران در دولت سیزدهم است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: افزایش و جهش تولید نفت و گاز، توسعه میدان‌های نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک، افزایش صادرات و جهش درآمدهای نفتی در کشور چهار اولویت اصلی شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم بوده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود