پرونده گران‌فروشی روغن خصولتی‌ها روز میز سازمان حمایت ومالیات

برگ اجرایی سازمان مالیاتی و برگ مطالبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان پس از احراز گران‌فروشی روغن وارداتی با ارز ترجیحی توسط برخی شرکت‌های زیر مجموعه بانک‌های دولتی؛ صادر شد.

برخی شرکت‌های واردکننده پس از افزایش ناگهانی قیمت روغن وارداتی با ارز ترجیحی 4200 تومانی اقدام به فروش موجودی انبار با قیمت های جدید کرده اند که این موضوع از سوی دستگاه های نظارتی درون دولت شناسایی شده است.

 براین اساس تنها در یک نمونه بعد از احراز گران فروشی روغن وارداتی با ارز 4200 تومانی در سال 1402 به صورت هم زمان سازمان حمایت از مصرف کنندگان  اقدام به صدور برگ مطالبه و سازمان مالیاتی اقدام به صدور برگ اجرایی مطالبه مالیاتی مضاعف کرده است. 

از سوی دیگر در این مورد که جزئیات ان در کدال نیز افشا شده است برگ تشخیص به ملبغ قابل توجه 300 میلیارد تومان بابت گران فروشی روغن وارداتی با ارز ترجیحی و همچنین کتمان درامد برای  سه شرکت زیر مجموعه یکی از بانکهای دولتی صادر شده است.

این سه شرکت که اتفاقا در بورس نیز فعالیت داشته و زیر مجموعه یکی از هلدینگهای شناخته شده بورسی نیز محسوب می شوند  پس از احراز گران فروشی روغن وارداتی با برگ مطالبه سازمان حمایت رو به رو شده اند و همزمان سازمان مالیاتی نیز به دلیل کتمان درامد برگ اجرایی برای آنها صادر کرده است.

با توجه به این موضوع پیگیری ها حاکی از آن است که این جریمه 300 میلیارد تومانی تنها بخش کوچکی از تخلفات مربوط به گران فروشی روغن وارداتی با ارز ترجیحی بوده و برخی خبرها حاکی از جریمه تا ده برابر مبلغ مذکور برای سایر متخلفان و شرکتهای فعال در این مارکت  مذکور است.

گفتنی است، روغن مانند سایر کالاهای اساسی در اردیبهشت 1401 به صورت شوک گونه از شمول ارز ترجیحی 4200 تومانی خارج و قیمت ها آزاد شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود