افزایش 15 درصدی خرید تضمینی گندم  

مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی درباره پرداخت مطالبات گندمکاران اظهار کرد: تا کنون ۵۳.۱ هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، واریز شده است.

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه طبق آخرین گزارش سامانه شرکت بازرگانی دولتی (سیفا) تا ساعت ۷ صبح امروز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳، ۸ میلیون و ۵۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۱۵۰.۵ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی شده است، افزود: این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱.۱۱۷ میلیون تن معادل ۱۵ درصد و در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به میزان ۲.۸۲۱ میلیون تن معادل ۴۹ درصد و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۴.۴۵۶ میلیون تن و معادل ۱۰۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در ادامه ضمن اشاره به پرداخت مطالبات گندم کاران نیز گفت: تا کنون ۵۳.۱ هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، واریز شده و پرداخت باقی وجوه نیز در حال پیگیری از سوی وزارت جهاد کشاورزی است.

براین اساس بیشترین میزان خرید تضمینی گندم به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۲۲ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۹۷ هزار تن، فارس ۸۰۰ هزار تن، کرمانشاه ۶۸۰ هزار تن، خراسان رضوی ۴۸۷ هزار تن و کردستان ۴۶۱ هزار تن است.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود