عبور از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی شده صنعت برق

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه مصرف برق به ۸۰ هزار مگاوات نزدیک شده است، گفت: براین اساس از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی شده صنعت برق عبور کرده‌ایم.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با بیان اینکه افزایش بی‌سابقه دما در کشور و افزایش نابه‌نجار مصرف برق سبب فشار مضاعف به شبکه برق کشور شده است، اظهار کرد: همکاران صنعت برق برای تابستان امسال سه سناریو با درصد رشد متفاوت پیش‌بینی و برای تامین هر سه سناریو آمادگی و پیش‌بینی لازم را انجام داده بودند.

وی در این راستا تصریح کرد: سناریو اول ؛ سناریو خوش‌بینانه و با رشد ۳ درصدی است و از سوی دیگر سناریو دوم واقع‌بینانه و با رشد ۴.۵ درصد و سناریوی سوم بدبینانه و با رشد ۶ درصدی و تقاضای مصرف ۷۷ هزار مگاوات در نظر گرفته شده بود.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: در حال حاضر و در این روزها با افزایش دمای بی‌سابقه از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی شده صنعت برق و با نزدیک شدن به مرز تقاضای ۸۰ هزار مگاواتی هم عبور کردیم.

رجبی مشهدی گفت: با وجود گذر از رشد نزدیک به ۸ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته و وقوع گرمای بی‌سابقه و فشار به تجهیزات برق و حوادثی که به طور مقطعی پیش می‌آید؛ اما همه همکاران عملیاتی و فنی و تخصصی صنعت برق در آماده‌باش کامل هستند و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و حتی در زمان‌های خواب و استراحت مردم مشغول فعالیت برای رفع مشکلات احتمالی هستند تا هموطنان لحظه‌ای دچار عدم آسودگی نشوند.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود