بررسی نوسانات قیمتی اقلام خوراکی در تیر 1403/ هلو رکورد ارزانی و گرانی را زد!

هلو رکورددار گرانی طی یک سال گذشته است.

مرکز آمار ایران در گزارشی تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را در تیرماه 1403 اعلام کرد که براساس آن؛ در گروه نان و غلات، اقلام "شیرینی خشک" با 2.3 درصد و "رشته آش" با 2.1 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها،  مربوط به اقلام "گوشت گوسفند" با 3.3 درصد و "گوشت گاو یا گوساله" با 1.4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی" با 0.3ـ درصد است.

 در گروه لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیرخشک" با 2.7 درصد و "دوغ پاستوریزه" با 2.5 درصد است و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "تخم‌مرغ ماشینی" با 1.9ـ درصد و "روغن نباتی جامد" با 0.4ـ درصد است.

بیشترین افزایش قیمت در گروه میوه و خشکبار؛ نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با 27.7 درصد، "سیب" با 20.9 درصد و "هندوانه" با 13.4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "هلو" با 23.5ـ درصد است.

 البته شاید جالب باشد که بدانید، قیمت هلو در تیر ماه 1403 و در مقایسه با تیرماه سال گذشته 94.9 درصد افزایش داشته و این محصول رکورددار گرانی در یک سال گذشته است.

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه سبزیجات و حبوبات، مربوط به"هویج فرنگی" با 21.4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "بادنجان" با 13.6ـ درصد، "پیاز" با 5.6ـ درصد و "سیب‌زمینی" با 5.2ـ درصد است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شکر" با 6.0 درصد و "قند" با 5.9 درصد است.

 

برای مشاهده اطلاعات تکمیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

-.pdf [487.74 کیلوبایت] ( تعداد دانلود: 0)  

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود