کارفرمایان به دنبال جذب چه افرادی هستند؟

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد کارفرمایان به دنبال جذب افراد دارای مهارت هستند.

مهرداد عظیمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگویی با اشاره به استقبال کارفرمایان برای به کارگیری نیروهای ماهر اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد کارفرمایان به دنبال جذب افراد دارای مهارت هستند.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته بیش از ۳۶ هزار مجوز برای آموزشگاه‌های آزاد صادر شده است، نیز گفت: براین اساس ۲ میلیون نفر موفق به کسب مهارت های جدید از طریق دوره های آموزشی شده اند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: در واقع گسترش مهارت آموزی بستر ایجاد اشتغال برای کارجویان و فارغ التحصیلان را فراهم کرده و به کاهش نرخ بیکاری در کشور کمک می کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تأثیر تکنولوژی‌های نوین بر مسایلی همچون اشتغال لازم است آموزش‌های مهارتی چندگانه در بخش‌های ‌آموزش مهارتی، مهارت نرم افزاری و مهارت سخت افزاری ارائه شود.

گفتنی است، کارشناسان بر این امر معتقدند که آموزش‌های مهارتی تکمیل‌کننده ‌آموزش‌های نظری هستند و از این رو افراد باید از دوران ابتدایی با مقوله مهارت و کسب و کار آشنا شوند.

در واقع آموزش مهارتی شاه کلید ایجاد اشتغال است و مشارکت واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی در امر آموزش‌های مهارتی نقش بسزایی در مهارت‌افزایی نیروهای کار و تربیت نیروی انسانی دارد.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود