بساز و بندازها؛ برنده بازی‌های بازار مسکن هستند

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: شرایط به‌گونه‌ای فراهم شده که هر کس بیشتر اهل لابی باشد، موفق‌تر است و از این رو بازار مسکن به کام بساز و بندازهاست.

روح‌الله اکبری، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مداخله دولت در بازار مسکن باید به‌گونه‌ای باشد که سبب پیشرفت در این بخش شود، گفت: در حال حاضر شرکت‌ها به‌صورت تک تک با هم رقابت نمی‌کنند و این رقابت در قالب زنجیره روی می‌دهد.

وی در این راستا تصریح کرد:‌ بیش از 70 درصد GDP کشورهای توسعه‌یافته از فناوری است و با توجه به این موضوع یکی از مشکلات این بخش در کشور الگوی مصرف است و تا زمانیکه یارانه ارزان‌قیمت وجود دارد، صنعتی سازی و رعایت مقررات ساخت و سازمعنی ندارد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یک سری سیاست‌ها مانع اجرا یک سری سیاست‌های دیگر است و در حال حاضر با ناترازی در قیمت فروش (قیمت تمام شده+سود) و قدرت خرید مردم در بازار مسکن مواجه هستیم.

اکبری با تاکید بر این‌که باید به این ناترازی پاسخ دهیم، گفت: نظامات گارانتی در ساختمان درست نیست  و در این شرایط بساز و بندازها بهتر از ساخت درست است.

وی ادامه داد: اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که هر کس بیشتر اهل لابی باشد، موفق‌تر است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود