قیمت‌گذاری دستوری لوازم خانگی تخلف محسوب می‌شود

رئیس انجمن ملی لوازم خانگی ایران با تاکید بر این که طبق قانون مصوب مجلس در تیر ماه 1403، قیمت گذاری تنها باید مشمول کالاهای اساسی شود، اظهار کرد: از این رو قیمت‌گذاری لوازم خانگی که جزو کالاهای اساسی نیست، تخلف محسوب می‌شود.

عباس هاشمی، رئیس انجمن ملی لوازم خانگی ایران در گفت و گویی پیرامون موضوع قیمت گذاری لوازم خانگی تاکید کرد: عدم دخالت دولت در بسیاری از حوزه‌ها می‌تواند آرامش را به آن حوزه برگرداند.

وی در این راستا تصریح کرد: براین اساس در حوزه قیمت گذاری لوازم خانگی جلساتی با وزارت صمت برگزار شد و پیش از آن نیز نامه‌ای به سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و طی این نامه تمام مستندات اعم از قیمت مواد اولیه، تورم، هزینه حمل و نقل، هزینه‌های مترتب بر تولید و اثرگذاری بر کالا و… را شرح داده شده بود و در آن نیز درخواستی بمنظور تعدیل قیمت‌ها ارائه شده بود.

رئیس انجمن ملی لوازم خانگی ایران با بیان اینکه طبق قانون مصوب مجلس در تیر ماه 1403، قیمت گذاری فقط تنها باید مشمول کالاهای اساسی شود، اظهار کرد: از این رو با توجه به اینکه لوازم خانگی جزو کالاهای اساسی محسوب نمی‌شود قیمت گذاری این کالا تخلف است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت گذاری لوازم خانگی از مسیر ستاد تنظیم بازار صورت می‌گیرد اما این موضوع خلاف قانون است.

هاشمی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد قیمت گذاری لوازم خانگی به روال قانونی برگردد در خصوص اینکه چند قلم لوازم خانگی مشمول قیمت گذاری دستوری است، گفت: در حال حاضر ۴ قلم شامل یخچال، فریزر، لباسشویی و تلویزیون مشمول نظارت پیشنی است.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع باید به تدریج این نظارت پیشینی به پسینی تبدیل شود؛ به این شکل که تولیدکننده اطلاعات و قیمت محصولات خود را در سامانه سازمان حمایت بارگذاری می‌کند و اگر تخلفی صورت گیرد یا مصرف کننده شکایتی داشته باشد به آن رسیدگی می‌شود.

رئیس انجمن ملی لوازم خانگی ایران در پایان تصریح کرد: در واقع طبق مستندات، قیمت کالا بارگذاری می‌شود و نیازی به اخذ مجوز از قبل نیست.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود