رشد ۱۱ درصدی صادرات لوازم خانگی در ۴ ماهه نخست 1403

معاون صنایع عمومی وزیر صمت از افزایش ۱۱ درصدی صادرات لوازم خانگی طی چهارماهه ابتدایی سال 1403 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات لوازم خانگی طی چهارماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 11 درصدی است.

وی افزود: افزایش صادرات لوازم خانگی حاکی از تولید داخلی بیشتر، عمق بخشی بیشتر و کیفیت بالاتر تولیدات لوازم خانگی داخلی است.

برادران با بیان اینکه تا زمانی که نیاز داخل تامین شوود و بازار رقابتی در داخل وجود داشته باشد، ضرورتی برای واردات لوازم خانگی وجود ندارد، اظهار کرد: در صورتی که بخواهیم واردات لوازم خانگی را در دستور کار قرار دهیم، باید از ظرفیت‌های حمایتی مانند تعرفه استفاده کنیم تا تولیدکنندگان مطمئن باشند در یک رقابت نابرابری با تولیدکنندگان دیگر کشور‌ها قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر بیش از 200 واحد لوازم خانگی در داخل کشور در حوزه تنوع محصولات، کیفیت و ضمانت با هم رقابت دارند. در حوزه خارج از کشور هم بعضی از محصولاتمان توان رقابتی بالایی دارند، ولی در بعضی از محصولات مان که نوپا هستند این نگرانی وجود دارد که به توان داخلی ایجاد شده و پیوندی که بین دانشگاه، شرکت‌های دانش بنیان و قطعه ساز‌ها بوجود آمده، آسیب برسد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود