کاهش 14 درصدی صادرات فولاد

حجم صادرات آهن و فولاد کشور در ۴ ماهه ابتدایی سال 1403 شاهد کاهش، ۲۷۰ میلیون دلاری بوده است.

طبق بررسی میزان صادرات فولاد در ۴ ماهه ابتدایی سال 1403 ، مجموع صادرات آهن و فولاد در ۴ ماهه نخست امسال به دلایل مختلفی از جمله محدودیت‌های انرژی ۶۰۰ هزار تن به ارزش حدود ۲۷۰ میلیون دلار معادل ۱۴ درصد کاهش یافته است.

براین اساس صادرات تیرآهن در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به ۴ ماهه ابتدای سال گذشته ۷.۶ درصد افت داشته و از ۶۶.۱ هزار تن سال گذشته به ۶۱ هزار تن در سال جاری کاهش یافته است.

صادرات میلگرد نیز از ۷۹۶ هزار تن در ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ به ۹۶۹ هزار تن در ۴ ماهه سال ۱۴۰۳ رسیده که بیانگر رشد ۲۱.۷ درصدی است. صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم افزایش ۲۰.۱ درصدی یافته است.‌

از سوی دیگر صادرات کل مقاطع طویل فولادی با رشد ۱۹.۵ درصدی از ۹۲۵ هزار تن در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۱۰۵ هزار تن در ۴ ماهه اول امسال افزایش یافته است.

گفتنی است، صادرات ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار به ترتیب با کاهش ۲۸، ۵۲ و ۲۱.۴ درصد مواجه شده است و صادرات کل مقاطع تخت فولادی هم از ۱۵۷ هزار تن به ۱۱۴ هزار تن رسیده که بیانگر کاهش ۲۷.۶ درصدی است.

براین اساس در مجموع صادرات کل محصولات فولادی در ۴ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۸۲ هزار تن بوده که در مقایسه با ۴ ماهه نخست پارسال که یک میلیون و ۲۱۹ هزار تن بوده افزایش ۱۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

صادرات بیلت و بلوم و اسلب نیز در ۴ ماهه ابتدای امسال به ترتیب با کاهش ۱۱.۵ و ۴۷ درصد مواجه شده است و در مجموع صادرات فولاد میانی از ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار تن به ۲ میلیون و ۱۳۵ هزار تن رسیده که بیانگر کاهش ۲۳ درصدی است.

صادرات آهن اسفنجی در ۴ ماهه اول سال گذشته ۵۸۰ هزار تن بوده که با کاهش ۲۳ درصدی در ۴ ماهه ابتدای امسال به ۴۴۹ هزار تن رسیده است.

صادرات گندله و کنسانتره سنگ آهن نیز در این مدت به ترتیب با افزایش ۱۷ و ۵.۱ درصدی مواجه بوده است.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود