درآمد کشور از صادرات عسل چقدر است؟

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه میزان صادرات عسل در سال گذشته یک هزار و ۴۶۹ تن بوده است، تصریح کرد: این میزان صادرات درآمد ۵.۶ میلیون دلاری برای کشور داشته است.

محمد ابراهیم حسن نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی در اظهاراتی با اشاره به رونق تولید محصولات زنبور عسل شامل موم ، ژل رویال، بره موم، گرده گل و همچنین زهر زنبورعسل که همگی دارای ارزش افزوده بیشتری نسبت به خود عسل هستند، گفت: استقبال بهره برداران زنبورستان ها از این نگاه اقتصادی به تولید،درآمدهای حاصل از زنبورداری را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه طی سال 1402 علاوه بر تولید ۱۲۱ هزار تن عسل، بالغ بر ۱۰ و نیم کیلوگرم زهر زنبور عسل، ۹ هزار و ۱۴۹ کیلوگرم ژل رویال ، بالغ بر ۸۸۵تن گرده گل و ۱۸۳ تن بره موم در واحدهای پرورش زنبور عسل کشور تولید شده است، به تشریح وضعیت صادرات عسل و سایر تولیدات مجموعه زنبورداری پرداخت و تصریح کرد: بطبق آمار موجود، میزان صادرات عسل در سال گذشته یک هزار و ۴۶۹ تن بوده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: طبق آخرین آمار سازمان خوار و بار جهانی و با توجه به آمار بیش از ۹۱ میلیونی تعداد کلنی ها و تولید ۲میلیون و ۱۵۰ هزار تنی عسل در سطح دنیا، ایران به لحاظ تعداد کلنی دارای رتبه ۴ و با توجه به تولید عسل در دنیا ، رتبه سوم تولید جهانی را در اختیار دارد.

حسن نژاد ضمن اشاره به این موضوع که سرانه مصرف عسل ایرانیان هم بیش از دو برابر سرانه جهانی است، اظهار کرد: براین اساس سرانه تولید عسل در ایران یک کیلو و ۴۱۵گرم و سرانه مصرف یک کیلو و ۳۹۷ گرم است، اما با توجه به اینکه برخی از کشورها عضو فائو نیستند، می توان برآورد کرد که به طور متوسط سرانه مصرف ایرانیان بیش از دو برابر مصرف جهانی است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود