پرداخت ۹۴ همت از مطالبات گندم‌کاران از ابتدای سال 1403 تا مرداد ماه

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: تا امروز در مدت ۵ ماه فقط ۹۴ همت از مطالبات گندم کاران پرداخت شده و ۱۱۰ همت معوق شده است.

علی قلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران با اشاره خرید تضمینی گندم گفت: تا امروز در مدت ۵ ماه فقط ۹۴ همت از مطالبات گندم کاران پرداخت شده و ۱۱۰ همت معوق شده است.

وی با بیان اینکه این روند پرداخت از ابتدای سال حاکی از آن است که پول گندم کاران با تأخیر بسیار واریز خواهد شد، پیش بینی کرد که، این امر ممکن است آمار کشت گندم در سال آینده را تحت تأثیر قرار داده و همچون سال‌های گذشته خودکفایی مقطعی داشته باشیم؛ زیرا جشن خودکفایی گندم در ۳ سالی که تجربه شد، با فاصله بسیار در سال‌های ۱۳۸۳، ۱۳۹۵ و ۱۴۰۳ بود.

هزینه خرید ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم حدود ۲۰۴ هزار میلیارد تومان (همت) شده که تا کنون ۹۴ همت پرداخته و ۱۱۰ همت باقی مانده است.

گفتنی است، نرخ خرید گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به مبلغ ۱۷.۵۰۰ تومان بوده و هنوز قیمت این محصول برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از سوی شورای تعیین قیمت محصولات اساسی کشاورزی تصمیم‌گیری نشده است؛ در حالی که بر اساس قانون باید قیمت ۳۲ قلم کالای اساسی پیش از سال زراعی جدید (مهر) و تا پایان تیر ابلاغ شده باشد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود