افزایش میزان بارش‌ها در کشور

میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا اول تیرماه ۱۴۰۳ با رشد یک میلمتری نسبت به هفته گذشته به ۲۴۱.۶ میلیمتر رسید.

شاخص کلی بارش در پی افزایش بارش‌های خردادماه امسال در کشور بهبود یافته است، البته با توجه به اینکه وضعیت کلی بارش‌ها در کشور روند خوبی را در پیش گرفته است اما در بخش استانی همچنان ۱۱ استان کشور نسبت به دوره بلندمدت کاهش بارش دارند.

براین اساس و طبق آخرین گزارش منتشر شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران از ابتدای سال آبی جاری تا اول تیرماه ۲۴۱.۶ میلیمتر در کشور ثبت شده که نسبت به ۲۳۵.۸ میلیمتر دوره بلندمدت ۲ درصد افزایش دارد، از سوی دیگر نیز مجموع بارش‌های امسال و تا اول تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۰۴.۱ میلیمتر بود رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

اما با وجود بهبود شاخص کلی بارش‌ها در برش استانی ۱۱ استان شامل بوشهر، تهران، قزوین، فارس، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان رضوی، زنجان، البرز، گیلان و هرمزگان شاهد کاهش بارش نسبت به دوره بلندمدت هستند و از سوی دیگر نیز ۷ استان بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری، سمنان، خراسان رضوی، زنجان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته کاهش بارش را تجربه کرده‌اند.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود