سقف وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی چقدر است؟

مدیر کل تعاون،کار و‌ رفاه اجتماعی استان تهران از اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی خبر داد و گفت: سقف وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی فردی (مستقل) در سال جاری 150 میلیون تومان و کارفرمایی(پشتیبان) حداکثر 4 میلیارد تومان قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد است.

محمد آذر پناه، مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از اختصاص 2هزار و 700میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی خبر داد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی سهم استان تهران برای سال جاری تامین شده است.

وی همچنین در ادامه از تخصیص مبلغ 2760 میلیارد ریال، اعتبار در حوزه مشاغل خانگی در سال 1403 به استان تهران خبر داد و اظهار کرد: این امر برای پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط به بانک عامل ابلاغ شده است.

آذر پناه با بیان اینکه با توجه به تعیین سهم اعتبارات مشاغل خانگی، این تسهیلات براساس شاخص های تعیین شده که به ترتیب اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار، مادران فعال در حوزه مشاغل خانگی که دارای فرزند بیشتری دارند به صاحبان کسب و کارهای خانگی پرداخت می شود، گفت: مشاغل خانگی یکی از روش‌های تکمیلی اشتغال و کسب در آمد در خانواده است.

وی ادامه داد: امروزه مشاغل خانگی در تمام کشورهای جهان نهادینه شده و طرفداران زیادی دارد و موجب تقویت رویکرد توسعه پایدار و کاهش فقر و محرومیت می‌شود و هر ساله فعالان مشاغل خانگی از تسهیلات مشاغل خانگی، استقبال می کنند.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: با توجه به جامعه هدف شناسایی شده از سوی بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال جاری مبلغ 260 میلیارد ریال از اعتبارات مشاغل خانگی به کسب و کارهای مورد نظر بسیج سازندگی و 30درصد نیز به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.

وی همچنین ضمن تاکید بر ابلاغ اعتبارات سال جاری حوزه مشاغل خانگی اظهار کرد: متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی باید در سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی نام نویسی کنند.

آذر پناه تصریح کرد: براین اساس متقاضیان می‌توانند یکی از رشته‌های صنایع دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعت-خدمات) و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را انتخاب کنند و برهمین اساس نیز بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل، شامل بانک ملی، توسعه تعاون، صادرات،‌تجارت، ملت، سپه، رفاه، مهرایران، رسالت و پست بانک، دستورالعمل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال 1403 را ابلاغ کرده است.

مدیر کل تعاون،کار و‌ رفاه اجتماعی استان تهران  همچنین گفت: سقف وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی فردی (مستقل) در سال جاری 150 میلیون تومان و کارفرمایی(پشتیبان) حداکثر 4 میلیارد تومان قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود