ناترازی بنزین در وضعیت هشدار قرار گرفت/ ۶ میلیارد دلار هزینه واردات بنزین

یک کارشناس انرژی با بیان اینکه ناترازی بنزین در وضعیت هشدار قرار دارد، اظهار کرد: مصرف روزانه به ۱۲۷ میلیون لیتر رسیده است.

هاشم اورعی، کارشناس انرژی در گفتگویی به وضعیت ناترازی بنزین اشاره کرد و گفت: ناترازی بنزین در وضعیت هشدار قرار دارد به طوری که مصرف روزانه به ۱۲۷ میلیون لیتر رسیده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تولید داخلی جوابگوی مصرف نیست و مصرف بنزین ما روند افزایشی را دارد ضمن آنکه روند افزایش مصرف بیش از روند افزایش تولید است،  اظهار کرد: براساس آن طور که اعلام شده است در سال 1403 نسبت به مدت زمان مشابه ۱۳ درصد افزایش مصرف وجود دارد در حالی که رقم تولید ثابت است.

اورعی با بیان اینکه از سال گذشته تبدیل به وارد کننده بنزین شده ایم، اظهار کرد:  براین اساس ۶ میلیارد دلار برای واردات بنزین در نظر گرفته شده است در حالی که سال گذشته ۴ میلیارد دلار بود که نشان دهنده افزایش ناترازی بنزین است که سال به سال بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: ایران هفتمین کشور مصرف کننده انرژی در جهان محسوب می شود و ۶ میلیارد دلاری که به واردات بنزین اختصاص پیدا کرده معادل صادرات میعانات نفتی دو ماه سال است یعنی یک ششم درآمد نفتی سال را بنزین وارد کنیم.

این کارشناس انرژی ادامه داد: بنظر می‌رسد این روند فزاینده افزایش مصرف بنزین ادامه پیدا می‌کند، چرا به دلیل اینکه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود