کدام گمرک بیشترین تجارت را در سال 1403 داشته است؟

استان هرمزگان در صدر تجارت پنج ماهه سال 1403 در بین گمرکات کشور قرار دارد.

طبق گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره جزئیات مبادلات تجارت خارجی که به تفکیک گمرکات استان‌ها در پنج ماهه سال 1403 اعلام شده است، استان هرمزگان در صدر تجارت در بین گمرکات کشور قرار دارد.

براین اساس، در این مدت در بین ۳۱ استان کشور، بیشترین میزان مبادلات تجاری انجام گرفته (مجموع صادرات واردات) به لحاظ ارزش با ۱۲.۸ میلیارد دلار به گمرکات استان هرمزگان اختصاص یافت و گمرکات استان هرمزگان در این مدت ۲۷ درصد از وزن و ۲۶ درصد از ارزش کل حجم مبادلات تجاری کشور را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر گمرکات استان تهران با تشریفات مبادلات تجاری (مجموع صادرات و واردات) به ارزش هفت میلیارد دلار و گمرکات استان خوزستان با ۶.۵ میلیارد دلار در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

طبق این گزارش گمرکات برتر استانی در انجام تشریفات گمرکی مربوط به ارزش صادرات غیرنفتی در پنج ماهه سال جاری به ترتیب شامل گمرکات استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان هستند و طی این مدت ۴.۸ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر، ۴.۶ میلیارد دلار از گمرکات استان هرمزگان و سه میلیارد دلار از گمرکات استان خوزستان صادر شده است.

گمرکات استان‌های هرمزگان با ۸.۱ میلیارد دلار، تهران با ۶.۳ میلیارد دلار و خوزستان با ۳.۶ میلیارد دلار، بیشترین سهم از کل ارزش واردات کشور در پنج ماهه امسال را به خود اختصاص دادند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود