معرفی خودرو؛

هیوندای النترا 2023؛ بچه سوناتا!

یکی از شناخته‌ شده‌ترین و پرفروش‌ترین سدان‌های کوچک بازار جهانی هیوندای الانترا است.

 تولید این خودرو از سال 1990 میلادی آغاز و تاکنون هفت نسل از آن به صورت پیاپی وارد بازار شده است.

این خودرو از نخستین روزهای عرضه به شکلی محدود در ایران نیز حضور داشت و حتی می‌توان برخی نسخه‌های نسل اول هیوندای الانترا را در خیابان‌های ایران همچنان مشاهده کرد.

 هیوندای النترا 2023

هیوندای الانترا از نظر ابعاد و اندازه، یک کلاس پایین‌تر از هیوندای سوناتا و بالاتر از هیوندای اکسنت (یا هیوندای ورنا) در سبد محصولات شرکت کره‌ای قرار می‌گیرد.

نسل‌های نخستین و میانی الانترا در واقع نسخه‌هایی بزرگتر، قوی‌تر و مجهزتر از هیوندای اکسنت بودند اما در سالیان اخیر این رویه تغییر کرده است.

هیوندای الانترا به آرامی نقش نسخه کوچکتر هیوندای سوناتا را ایفا کرد و نسل هفتم این خودرو که با نام هیوندای الانترا 2023 وارد بازار ایران شده است، در واقع با نام بچه سوناتا شناخته می‌شود.

مشخصات فنی هیوندای النترا 2023

هیوندای النترا 2023 از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی با سوخت رسانی MPi بهره می برد که توانایی تولید 157 اسب بخار قدرت در 6200 دور در دقیقه و 191 نیوتن متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه را دارد.

این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل شده و النترا 2023 را طی 9.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

نکته مثبت در مورد این موتور و گیربکس، استهلاک کمتر آن ها نسبت به نمونه های توربو و GDi و همچنین وفور لوازم یدکی و مکانیک متخصص آن در ایران است.

هیوندای النترا جدید در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می کند و ترمزهای این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز اضطراری BA نیز مجهزند تا الانترا 2023 را طی مسافت 42.3 متر از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به توقف کامل برسانند.

هیوندای الانترا جدید با وزن 1320 کیلوگرم، مصرف سوختی برابر با 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد که برای این سدان کوچک عددی قابل قبول به نظر می رسد.

طراحی هیوندای النترا 2023

طراحی خارجی هیوندای الانترا 2023 در مقایسه با نسل ششم آن که در خیابان های ایران نیز آن را ملاقات می کنیم، به طور کامل متحول شده است.

در واقع همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم، هیوندای الانترا 2023 اکنون نسخه کوچکتری از هیوندای سوناتا است.

شباهت‌ها میان هیوندای الانترا 2023 و سوناتا بسیار هستند و این شباهت‌ها در قسمت عقب به اوج خود می‌رسد. در قسمت جلو هیوندای الانترا 2023 کاپوت کشیده و بلندی را داریم که تا لبه‌های جلوپنجره پیشروی کرده است.

جلوپنجره خودرو نیز تا قسمت پایینی سپرها امتداد یافته است و از الگوی مشبک پیروی می‌کند. لوگو H شکل هیوندای نیز با ابعادی بزرگ روی جلوپنجره قرار گرفته است.

 نمای جانبی هیوندای الانترا 2023 سرشار از خطوط تیز است که یک فرورفتگی را در قسمت میانی درب‌ها ایجاد کرده‌اند. این خطوط تیز توسط خط‌های تند و شکسته کوچکتری که چراغ عقب را به گلگیر متصل کرده‌ است، همراهی می‌شوند.

در نمای عقب هیوندای الانترا 2023 یک باز آفرینی کامل از هیوندای سوناتا را شاهد هستیم که البته در ابعاد کوچکتری خلق شده است.

صندوق عقب الانترا یک تو رفتگی دارد و روی آن نام الانترا درج شده است و در دو قسمت پایینی سپرها نیز الگوهای مشابه خروجی اگزوز تقلبی قرار گرفته‌اند که خوشبختانه با پلاستیک مشکی پر شده است و خبری از اگزوزهای تقلبی در این بخش نیست.

امکانات هیوندای النترا 2023

شاید بتوان گفت که امکانات هیوندای النترا 2023، در سطح قابل قبولی نیست اما همین امکانات نیز به شرح زیر است:

  • چهار ایربگ
  • ترمزهای ABS و EBD
  • سیستم کنترل پایداری
  • چراغ روز
  • چراغ اتولایت
  • چراغ مه شکن عقب
  • سیستم صوتی با چهار اسپیکر
  • تنظیم دستی صندلی راننده
  • بلوتوث و USB
  • سانروف
  • سنسور فشار باد تایر
  • امکان تغییر حالت رانندگی

بیشتر بخوانید:


 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود