بارش‌های پاییز 1403 کمتر از نرمال است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش‌های پاییز 1403 کمتر از نرمال خواهد بود.

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در گفتگویی با اشاره به بارش‌های شب گذشته در پایتخت و استان تهران اظهار کرد: براین اساس ایستگاه ورامین بیشترین میزان بارش را با ۱۴.۲ میلی‌متر ثبت کرده است.

وی در این راستا ادامه داد: پس از ایستگاه ورامین، ایستگاه فیروزکوه با ۱۴.۱ میلی‌متر، لواسان ۱۰.۷ میلی‌متر، شمیران ۸.۸ میلی‌متر، شرق تهران ۷.۹ میلی‌متر، آبعلی ۶.۵ میلی‌متر، تهران ۴.۸ میلی‌متر، مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران ۳.۴ میلی‌متر، فرودگاه امام خمینی(ره) سه میلی‌متر و چیتگر ۲.۴ میلی‌متر در مکان‌های بعدی قرار گرفتند.

ضیائیان با بیان اینکه این بارش‌ها در ارتفاعات و به ویژه قلل کوه‌ها به شکل برف بوده است، ادامه داد: از این رو برای امروز و به‌ویژه امشب به احتمال زیاد بارش‌هایی را در پایتخت خواهیم داشت و از فردا شاهد خروج سامانه خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه انتظار می‌رود بارش‌هایی کمتر از نرمال و کمتر از میانگین بلندمدت در پاییز امسال در کشور به وقوع بپیوندد، افزود: هرچند پیش‌بینی‌های فصلی به‌طور کلی از دقت ۶۰ تا ۷۰ درصدی برخوردار است و البته این بدان معنی نیست که هیچ بارشی را شاهد نباشیم، بلکه مجموع بارش‌هایی که در این فصل به وقوع می‌پیوندد نسبت به میانگین بلندمدت پایین‌تر خواهد بود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود