پرشدگی تنها ۲۷ درصد سدهای تهران در آستانه ورود به سال آبی جدید

سال آبی جاری از ابتدای مهر ۱۴۰۲ آغاز شده بود و تا چند روز دیگر پایان می‌یابد و با توجه به اینکه سال آبی جدید ابتدای مهر ۱۴۰۳ تا آخر شهریور ۱۴۰۴  آغاز خواهد شد، پرشدگی سدهای تهران تنها ۲۷ درصد است.

فیروز قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب، با اشاره به نزدیک شدن سال آبی جاری در تهران به پایان خود اظهار کرد: پایتخت امسال چهارمین سال خشک خود را سپری می کند و منابع آبی آن با ناترازی رو به رو است.

براین اساس و طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی دفتر اطلاعات و داده های آب کشور درصد پرشدگی مجموع پنج سد تأمین کننده آب تهران از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ شهریور ماه تنها ۲۷ درصد است.

مجموع آب موجود در پنج سد امیرکبیر، طالقان در غرب تهران و لار، لتیان و ماملو در شرق تهران ۵۱۲ میلیون متر مکعب است و علاوه بر این وضعیت بارش ها در حوضه آبریز تهران نسبت به دوره بلندمدت با کاهش ۱۷ درصدی رو به رو است.

براین اساس از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ شهریور ۲۲۸.۸ میلیمتر بارش در تهران رخ داده است، اما میزان بارش های بلندمدت آن ۲۷۶.۵ میلیمتر بوده است و این درحالی است که مصرف آب در تهران بسیار زیاد است و نیاز است مدیریت مصرف جدی تر اعمال شود.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود