هر روز ۸ میلیارد تومان آدامس قاچاق در کشور جویده می‌شود!

دبیر سابق انجمن صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰ میلیارد تومان گردش مالی در این صنعت وجود دارد، اظهار کرد: براین اساس در حدود ۴۰ درصد آن در اختیار کالاهای وارداتی قاچاق است.

جمشید مغازه‌ای، دبیر سابق انجمن صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران با بیان اینکه ظرفیت صنعت شیرینی و شکلات ایران 3 میلیون و 400 هزار دلار در سال است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع در حال حاضر بخش قابل توجهی از این ظرفیت خالی مانده است و با 2 میلیون ظرفیت خود فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: صادرات این صنعت طی سال‌های 95 و 96 حدود یک میلیارد دلار بود که اکنون به 350 میلیون دلار کاهش یافته است.

مغازه ای با بیان اینکه بازار یک و نیم تا دو میلیارد دلاری  تنها در کشورهای همسایه در این صنعت وجود دارد که در صورت فراهم بودن شرایط قابل دستیابی است، افزود: محصولات شیرینی و شکلات ایران به 76 کشور از جمله کشور کشورهای اروپایی به ویژه اروپای شرقی صادر می‌شود و هنوز هم جایگاه والایی دارد.

وی اظهار کرد: تامین مواد اولیه، نوسانات نرخ ارز، انرژی و همچنین نقل ارز از جمله مهم ترین مشکلات پیش روی صنعت است اما یکی دیگر از مشکلات این صنعت قاچاق شیرینی و شکلات از جمله بیسکویت آدامس و شکلات است.

دبیر سابق انجمن صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران ادامه داد: هم اکنون بیش از 40 درصد بازار  آدامس داخلی ایران را کالاهای قاچاق در اختیار گرفته است و در بخش بیسکوییت نیز حجم زیادی قاچاق وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 20 میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد که  حدود 40 درصد آن در اختیار کالاهای وارداتی قاچاق است، افزود: با پیگیری از طریق سازمان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخشی از قاچاق این کالاها  کاسته شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود