لزوم بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری روسیه در پروژه‌های ریلی ایران

سفیر روسیه در ایران و مدیرعامل راه‌آهن ضمن اشاره به گسترش همکاری‌ها در کریدور شمال- جنوب بر لزوم بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری روسیه در پروژه‌های ریلی ایران نیز تاکید کردند.

الکسی ددوف، سفیر روسیه در ایران و جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه‌آهن، ضمن دیدار و گفتگو با یکدیگر براهمیت توافقات گذشته، پیرامون گسترش همکاری‌های آتی به ویژه در حوزه کریدور شمال- جنوب تاکید کردند.

ذاکری در این راستا با بیان اینکه با توجه به حجم بالای تقاضا از مبدا هند، باید شاهد افزایش ترانزیت در کریدور شمال- جنوب باشیم، پیشنهاد تشکیل جلسه فنی مشترک میان کارشناسان راه‌آهن ایران و روسیه را در تهران مطرح کرد.

وی در این راستا با تاکید بر لزوم بررسی مشکلات مرزی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری روسیه در پروژه‌های ریلی ایران تاکید کرد که این موضوع نیز مورد استقبال سفیر روسیه قرار گرفت.

سفیر روسیه نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب ذاکری، سلام گرم رئیس راه‌آهن  

سفیر روسیه نیز پیشنهاد این موضوع را  مطرح کرد که جمهوری اسلامی ایران طی یک اجلاس بین‌المللی، میزبان کشورهای مسیر کریدور شمال- جنوب شود.

 گفتنی است، این اَبر پروژه یکی از بزرگترین پروژه های ریلی کشور محسوب می شود که ایران را از طریق جمهوری آذربایجان به روسیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند.

کریدور شمال- جنوب که بر اساس امضای توافقنامه ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۰۰ (۲۲ شهریور ۱۳۷۹) بین دولت‌های ایران، روسیه و هند شکل گرفته اکنون بین ۱۳ کشور جمهوری آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، ارمنستان، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، عمان، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و اوکراین به تصویب رسیده است که اروپای شمالی و غربی، فدراسیون روسیه، قفقاز، خلیج فارس (مسیر غربی)، آسیای مرکزی، خلیج فارس (مسیر شرقی) و دریای خزر، ایران، خلیج فارس (مسیر مرکزی) را به یکدیگر متصل می‌کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود