بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای تامین مسکن کارگران و بازنشستگان چیست؟

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای تامین مسکن کارگران و بازنشستگان را ایجاد تعاونی‌های مسکن دانست و گفت: به کمک این امر کارگران و بازنشستگان با هزینه ارزان‌تر و مناسب‌تری خانه‌دار خواهند شد.

فتح الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر اینکه بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای تامین مسکن کارگران و بازنشستگان، ایجاد تعاونی های مسکن است، اظهار کرد: براین اساس مسیر خانه سازی و ساخت و ساز در قالب تعاونی های مسکن سریع‌تر و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

وی در این راستا افزود: با تحقق این امر کارگران و بازنشستگان با هزینه ارزان تر و مناسب تری خانه‌دار خواهند شد.

بیات با بیان اینکه طی سال های گذشته بیش از آنکه دولت ها به ساخت واحدهای جدید بپردازند، مشغول ساخت و تحویل واحدهای باقی مانده مسکن مهر بودند، افزود: با توجه به این موضوع هرچه تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر با سرعت بیشتری صورت گیرد، کمک بزرگی به صاحبان آنها از جمله کارگران و بازنشستگان و اقشار ضعیف و کم درآمد می شود.

طبق گزارش‌های منتشر شده نزدیک به ۲ میلیون واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌ها ساخته شده و طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۳ هزار واحد مسکن توسط اتاق تعاون ایران تحویل شده است.

گفتنی است، در راستای تولید واحدهای مسکونی سال گذشته ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن به اتاق تعاون سپرده شد و توافقاتی با وزارت راه و شهرسازی انجام گرفت و در حوزه تامین مصالح مقرر شد با همکاری وزارت راه و شهرسازی،تامین مصالح ۳۰۰ هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن توسط بخش تعاون صورت بگیرد.

در حال حاضر نیز نزدیک به ۴۰۰۰ تعاونی مسکن در کشور در حوزه‌های مختلف کارمندی، کارگری،‌فرهنگیان، بازنشستگان و نیروهای مسلح وجود دارد که استفاده از ظرفیت این تعاونی‌ها به دلیل نبود نگاه سودآوری و ساخت مسکن با قیمت کمتر و کیفیت مطلوبتر گام بزرگی در جهت ساخت و تولید مسکن ارزان در کشور به شمار می‌رود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود