سازندگان چینی هم در بازار مسکن دوام نمی‌آورند

در صورتی که بازار مسکن تهران کششی برای سازندگان ندارد نیرو و سازندگان چینی هم بعد از گذشت مدتی از این بازار خارح خواهند شد.

این روزها خبر از ورود نیروهای خارجی به پروژه‌های نهضت مسکن به گوش می‌رسد این در حالی است که بسیاری از سازندگان ایرانی خود از کشورهای خارجی خریدار دارند و تابه امروز شاهد مهاجرت بسیاری از نیرو و انبوه سازان از ایران به کشورهای خارجی بوده‌ایم.  

در این شرایط شهرداری اعلام می‌کند که از نیروهای چینی برای ساخت مسکن به ویژه در بافت‌های فرسوده استفاده کند اما برخی از مسئولان اعلام می‌کنند که تنها از تکنولوژی و سرمایه گذاری در این حوزه استفاده می‌کنند.  

این در حالیست که به دلیل عدم بازدهی مناسب بسیاری از پروژه‌ها و همچنین رکود بازار ساخت و ساز مسکن و کاهش قدرت خرید بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند که به بازارهای دیگر ورود کنند.

حسینی یکی از انبوه‌سازان و سازندگان استان تهران به خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: در حال حاضر بازار مسکن در رکود بسیار سنگینی به سر می‌برد و همین امر باعث شده است دیگر تمایلی برای ورود به بازار مسکن تهران نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بحث ورود چینی‌ها به پروژه‌های مسکون مطرح شده گفت: دولت از سازندگان و انبوه‌سازان داخلی حمایت نمی‌کند بنابراین لزومی ندارد که بخواهد از نیروهای چینی حمایت کند. این سرمایه گذاران و یا سازندگان چینی هم وقتی بینند بازار مسکن تهران کشش ندارد به مرور از کشور خارج می‌شوند.

او تصریح کرد: دولت باید در این شرایط از تمامی ظرفیت‌های خود برای استفاده از نیروهای داخلی استفاده کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود