اختصاص ارز تنها برای واردات کالاهای لوکس موجود صورت می‌گیرد

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی از روند تخصیص ارز به صنایع انتقاد کرد و گفت: ارز تنها برای واردات کالاهای لوکس موجود است اما برای رونق تولید خیر و از این رو می توان گفت، تولید در کشور ما مظلوم واقع شده است.

ابوالقاسم شانه ساز، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی کوچک در گفت‌وگویی پیرامون روند تخصیص ارز و چالش‌های ارزی صنایع لوازم‌خانگی، گفت: روند تخصیص ارز از ابتدای سال تاکنون بسیار کند و پیچیده بوده است.

وی در این راستا تصریح کرد: طی هفته گذشته گشایشی دراین‌خصوص رخ‌داده است؛ اما اگر فرایند تخصیص ارز با همان روند قبلی تداوم یابد، امکان توقف تولید یا تعدیل‌نیرو در واحدهای تولید لوازم‌خانگی افزایش پیدا کند.

شانه ساز با تاکید بر اینکه تولید در کشور ما مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: از این رو دولت برای کالاهایی که غیرضروری هستند سعی بر تخصیص ارز به آنها دارد؛ اما صنایع باتوجه‌به اینکه بیشترین فایده را برای اقتصاد کشور دارند، به‌عنوان آخرین اولویت‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی کوچک گفت: متأسفانه باتوجه‌به اینکه صنعت لوازم‌خانگی بهترین عملکرد را در وضعیت تحریمی کشور و کمترین نرخ تورم را در بین سایر کالاها داشته است، اما ارز کافی برای واردکردن قطعات و مواد اولیه موردنیاز برای تولید لوازم‌خانگی در اختیار تولیدکنندگان قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه وزارت صمت تمامی تلاش خود را بمنظور رفع موانع انجام می‌دهد اما در فرایندها با بانک مرکزی به مشکل برمی‌خورند، اظهار کرد: حتی نحوه تخصیص ارز نیز بسیار مشکل است در واقع حدود ۲۵ صفحه ساز و کار برای آن تعریف شده است.

شانه ساز ادامه داد: این موضوع در حالی است که باید در این راستا شاهد روند شفاف و روانی باشیم تا واحدهای تولیدی بتوانند به کار خود ادامه دهند.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود