نحوه عملکرد کپی تریدینگ در بازار ارز دیجیتال

فرقی نمی کند در دنیای رمزارزها باشید و یا بازارهای سنتی، شیوه ای برای معامله در این بازارها وجود دارد که می تواند به افراد بخصوص تازه واردها کمک کند تا سود خود را از معاملاتی که می خواهند کسب کند، اما چه روشی؟

 کپی تریدینگ به چه معناست؟

کپی تریدینگ (Copy Trading) یا به اصطلاح معاملات رونویس  از جمله زیر مجموعه های استراتژی ترید سودآور محسوب می شود.

در کپی تریدینگ کاربر یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب می‌کند و دقیقاً همان کاری را که آن تریدر انجام می‌دهد، اجرا می‌کند، البته باید به این نکته توجه کنید که در برخی از پلتفرم‌ها، کاربران با بررسی پروفایل تریدرهای حرفه‌ای و انتخاب شخص مورد نظرشان، می‌توانند به راحتی روش خودکار Copy Trading را انتخاب کنند و این امر یعنی انتخاب سرویس کپی کردن معاملات به صورت اتوماتیک.

با توجه به این امر که یک تریدر حرفه‌ای بر انواع تحلیل‌ها مسلط است و در نهایت هدف وی رسیدن به سود و یا جلوگیری از ضرر احتمالی و به حداقل رساندن ضرر است، پس Copy Trading برای کاربرانی که به تازگی پا به عرصه ترید شده گزینه مناسبی است و با توجه به این موضوع می توان گفت این روش در میان تازه‌کاره دارای محبوبیت دو چندان است، چرا که به راحتی می‌توانند علاوه بر کسب تجربه در شروع کار، ضررهای ترید را در ابتدای راه کاهش دهند.

اما کپی تریدینگ در بازار ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

تنها در زمانی می توان مدعی این موضوع شد که معاملات کپی تریدینگ چه در بازارهای سنتی و چه مارکت ارز دیجیتال، در حال اجرای صحیح است که از یک برنامه معاملاتی مناسب استفاده شود.

البته توجه داشته داشته باشید که ممکن است این کار در ابتدا سخت و زمان‌بر باشد، اما وقتی یک بار انجام شود، دیگر همیشه به صورت خودکار تکرار می‌شود.

یک سیستم کپی ترید بطور معمول خلاصه تمام معاملات تریدر اصلی را در هر لحظه به صورت خودکار تکرار و تقلید می‌کند، اما کاربر می تواند برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کند که تنها درصدی از دارایی ها را متناسب با درصد تریدر اصلی در معامله وارد کند.

به طور کلی معاملات کپی تریدینگ در بازار ارز دیجیتال نیازمند هیچ گونه دریافت ورودی از سمت کاربر نیست، اما اگر کاربر بخواهد می تواند در برخی مواقع ورودی خاصی به آن ارائه دهد و یا می‌تواند هر تریدی که نرم افزار تنظیم می‌کند را غیرفعال و یا حتی پس از باز شدن معامله، پیش از آنکه تریدر اصلی آن را ببندد، وی به صورت دستی از معامله خارج شود.

شاید جالب باشد که بدانید، Copy Trading و نرم افزار آن به هیچ تریدر خاص و منحصربه‌فردی وابسته نیست و در هر زمان که بخواهید، می‌توانید از یک تریدر دیگر کپی کنید.

معاملات کپی تریدینگ چطور درست کار می کند؟

برای آنکه فرآیند معاملات کپی تریدینگ فعالیت خود را به نحو احسنت اجرا کند، باید ابتدا به تریدهای یک تریدر دیگر دسترسی داشته باشد اما چطور؟

توجه داشته باشید که اکثر اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای کپی تریدینگ این ماجرا را به صورت خودکار انجام می‌دهند، یعنی در اکثر پلتفرم های کپی تریدینگ فهرستی از بهترین تریدرها وجود دارد که کاربر می تواند در میان آن ها جستجو کند و یکی را که نتایجی متناسب با درخواست وی دارد برگزیند.

سپس کاربر با استفاده از ربات تریدر شروع به کپی و رونویسی کردن از تریدهای آن شخص می‌کند و در نهایت کاربر سود خود را به دست آورده و تریدر اصلی نیز درصدی کم از سود وی را برمی‌دارد که معمولا 5 تا 10 درصد است.

البته ممکن است این روش معاملاتی به نظر متعلق به آینده بیاید و یا حتی عجیب و غریب باشد اما بد نیست بدانید که از سال 2007 تاکنون معاملات کپی تریدینگ در بازارهای سنتی و بعدتر در حوزه ارز دیجیتال انجام شده است.

در واقع سازمان‌های قانون گذار متعددی از جمله Financial Conduct Authority و European Securities and Markets Authority نیز این نوع معاملات را قانونی می‌دانند. البته این سازمان‌ها تحت شرایط خاص و قانون‌های متعدد معاملات Copy Trading را مجاز می‌دانند، اما تا زمانی که از یک سیستم ارائه دهنده خدمات کپی ترید معتبر و مجاز استفاده کنید، می توان از این موضوع اطمینان خاطر داشت که روش انتخابی‌ قانون‌مند و درست است.

انتهای پیام/

 

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود