تمام ظرفیت ساخت مسکن نباید به بخش خصوصی واگذار شود

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران با تاکید بر اینکه باید به پروژه‌های مشارکتی نگاهی ویژه داشت، اظهار کرد:  تمام ظرفیت ساخت مسکن نباید به بخش خصوصی واگذار شود.

شهرام ملکی، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران در اظهاراتی با بیان اینکه برنامه عملیاتی پنج ساله شرکت عمران شهرهای جدید نقشه راهی برای همه شهرهای جدید کشور محسوب می شود و از این رو مسیر را برای همکاران مشخص می‌کند، اظهار کرد: براین اساس آماده‌سازی پیش نیاز پروژه ها تا پایان سال جاری امری الزامی برای همه شهرهاست.
وی در این راستا توضیح داد: در تلاش هستیم تا در ۶ ماهه نخست سال 1404 عملیات اجرایی را آغاز کنیم و فصل کاری را برای پیشبرد پروژه‌ها از دست ندهیم.

ملکی ضمن تاکید بر این موضوع که در این دوره به پروژه‌های مشارکتی نگاهی ویژه و جدید داریم، گفت: با توجه مشکلات موجود تلاش داریم از تکرار اشتباهات گذشته در این حوزه پرهیز کرده و تمام ظرفیت ساخت را برعهده بخش خصوصی نگذاریم.

وی ادامه داد: در این راستا اگر زمینی دارای استعداد سرمایه گذاری خوبی بود؛ از محل منابع داخلی شرکت و تحت کنترل ستاد پروژه تجاری – مسکونی را آغاز کنیم و آن را در بودجه سال آینده در نظر بگیریم.

ملکی با اشاره به شهرهایی که دارای پروژه های شاخص و در سطح ملی هستند، اظهار کرد: براین اساس در تنظیم بودجه سال آینده این پروژه ها را ویژه در نظر گرفته و ضمن پیگیری از نمایندگان حوزه انتخابیه برای افزایش و تصویب بودجه لازم برای تکمیل پروژه تلاش کنیم.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: هریک از شرکت های وابسته که قصد دارد برای ساخت و تکمیل پروژه های خود از صندوق ملی مسکن استفاده کند؛ از امروز به صورت تهاتر زمین، آن را در بودجه اصلاحی ۱۴۰۳ و پیشنهادی ۱۴۰۴ پیش بینی کند تا امکان استفاده در زمان مقرر فراهم شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود