ترانزیت ۲۷۲ هزار و ۳۲ تن خودرو در 6 ماهه نخست 1403

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان از افزایش حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی خبر داد و گفت: عمده آن محموله خودرو با وزنی در حدود ۲۷۲ هزار و ۳۲ تن بوده است.

مرتضی سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان با اشاره به ترانزیت خودرو اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی، که عمده آن محموله خودرو بوده، به ۲۷۲ هزار و ۳۲ تن رسید که ۱۴ درصد افزایش در این بخش ثبت شد.

وی ادامه داد: در شش ماهه سال جاری، ترانزیت بیش از ۱۱۶ هزار و ۸۳۸ خودرو با ۱۵ درصد افزایش از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام شد و این بندر توانست جایگاه نخست این بخش را در بین دیگر بنادر کشور به خود اختصاص دهد.

سالاری اظهار کرد: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط یک هزار و ۶۲۵ فروند شناور فلزی انجام و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری شده است.

مدیریت بنادر و دریانوردی اظهار کرد: بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب استان هرمزگان با پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و نظارت بر ۴۶ سازه دریایی از انتهای محدوده شهرستان بندر خمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی را در بر دارد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود