عدم امکان توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در داخل تهران  

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران از تخصیص ۲۱ همت برای رفع فرسودگی شبکه برق پایتخت خبر داد و گفت: به‌لحاظ محدودیت‌هایی که در تهران وجود دارد در حال حاضر امکان توسعه انرژی‌های تجدید پذیر داخل تهران زیاد نیست.

فرهاد شبیهی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در اظهاراتی با بیان اینکه برق تهران شبکه‌ای بسیار فرسوده و با طول عمر بسیار بالا و یکی از پرظرفیت‌ترین و پربارترین شبکه‌های برق کشور است، گفت: براین اساس مدیریت این شبکه در حال حاضر بسیار سخت است و از این رو امیدواریم تا بتوانیم میزان تولید را افزایش داده و به بخشی از این ظرفیت‌ها پاسخ دهیم.

وی در ادامه به برنامه نوسازی شبکه برق تهران اشاره و اظهار کرد: براین اساس برنامه نوسازی و رفع موانع در حوزه شبکه فرسوده، هم در حوزه برق منطقه‌ای و هم در شبکه توزیع را در دستور کار داریم و این برنامه را به توانیر اعلام کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران ضمن اشاره به جزئیات برنامه گفت: براین اساس سرمایه‌ای که در برق منطقه‌ای تهران برای این مساله پیش‌بینی شده، حدود ۲۱ همت در مرحله اول است که بتوانیم بخشی از شبکه فرسوده را اصلاح کنیم.

شبیهی به تدابیر شرکت برق منطقه‌ای تهران برای تأمین برق واحدهای صنعتی و خانگی در فصل زمستان نیز اشاره کرد و گفت: چندین برنامه حیاتی و ویژه را به وزارت نیرو و توانیر اعلام کردیم تا در زمستان و تابستان سال آینده بتوانیم از محدودیت‌ها عبور کنیم و این مساله منوط به این است که مشکلات صنعت برق نیز حل شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه باید انرژی تجدید پذیر روی پشت‌بام‌ها توسعه یابد، اظهار کرد: براین اساس و به‌لحاظ محدودیت‌هایی که در تهران وجود دارد در حال حاضر امکان توسعه انرژی‌های تجدید پذیر داخل تهران زیاد نیست، اما با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های نوین و سیستم‌های مدرن می‌توانیم همه ساختمان‌ها را به این سمت ببریم.

شبیهی در ادامه به لزوم توسعه انرژی خورشیدی در حوزه‌های مسکونی داخل کلان‌شهرها به‌ویژه تهران، اشاره و اظهار کرد: پتانسیل بالایی برای این مسئله وجود دارد و می‌توان بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزارمگاوات را احداث کرد.

وی با بیان اینکه ساتبا احداث ۱۰ هزار مگاوات را پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: در برق تهران ۱۴ هزار مگاوات پیک بار است و می‌توانیم بخش عمده این نیاز را از این طریق پیش‌بینی کنیم، یک سهم قابل قبولی را باید استارت می‌زدیم که این اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران همچنین افزود: سهم تجدیدپذیرها در سبد انرژی تهران در حال حاضر بسیار پایین است و از این رو  لازم است سازوکارها تغییر کند، مدل‌های جدیدی را تعریف کنیم تا اطمینان و اشتیاق کافی برای سرمایه‌گذاران ایجاد شود، به‌گونه‌ای که از بازگشت سرمایه خود اطمینان داشته باشند.

وی با اشاره به توسعه نیروگاه CHP و مولدهای تولید پراکنده در تهران، تاکید کرد: تلاش شده تا استفاده از CHP در مراکز مصرف توسعه پیدا کند، سال گذشته در برق منطقه تهران نزدیک ۳۰۰ مگاوات در حوزه CHP DG تولید داشتیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود