ارتباط افزایش قیمت مسکن و افزایش تردد خودرو در تهران چیست؟

  رئیس پلیس راه فاتب حاشیه‌نشینی را دلیل ثبت رکورد ۱.۲ میلیارد تردد خودرو در تهران عنوان و از این رو اظهار کرد: مجبوریم زیرساخت‌های حمل‌ونقل را مانند کشورهای پیشرفته به‌روز کنیم.

سرهنگ ابراهیم ارزانی، رئیس پلیس راه فاتب در گفت‌وگویی با بیان اینکه در حدود یک درصد از راه‌های کشور در پایتخت وجود دارد که 13 درصد تردد خودروها در کشور در این راهها انجام می‌شود، اظهار کرد: باید به این موضوع توجه داشت که یکی از دلایل این اتفاق حاشیه‌نشینی است.

وی درا ین راستا تصریح کرد: با توجه به این‌که قیمت مسکن افزایش یافته است، بسیاری از تهران خارج شده‌اند در حالی که در گذشته معمولاً آخر هفته پیک سفرها بود، اما الان در وسط هفته هم شاهد پیک ترددها هستیم.

رئیس پلیس راه تهران بزرگ درباره این موضوع مثالی زد و گفت: بعنوان مثال در آزادراه تهران-کرج رکورد 303 هزار تردد خودرو را طی هفته گذشته داشتیم. در محدوده پاکدشت نیز تردد روزانه بالای 200 هزار گزارش شده است.

ارزانی ادامه داد: پیش از این تردد بالای 150 هزار نداشتیم که اگر بخواهیم به راهکار حل این مشکل بپردازیم باید بگوییم: راهکار قطار شهری است که ما آنرا در اختیار نداریم.  برای شهر پردیس این طرح پیش‌بینی شده است، اما فعلاً مسکوت مانده است.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع و در صورتی که بخواهیم آزادراه تهران-قم دو لاین به سمت فرودگاه امام احداث کنیم نیازمند حدود 2500 همت منابع مالی هستیم و از این رو مجبوریم زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور را مانند کشورهای پیشرفته دنیا به روز کنیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود