رهاسازی ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از هیرمند برای ایران

سخنگوی صنعت آب از رهاسازی ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از هیرمند برای ایران خبر داد.

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه در سال آبی گذشته (مهرماه ۱۴۰۲ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳) ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب از هیرمند به سمت ایران رهاسازی شده است، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های خوبی که در اواخر اسفند و فروردین ماه در منطقه و کشور افغانستان اتفاق افتاد، رهاسازی این میزان آب به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه این میزان رهاسازی بر چاه نیمه‌های زابل مثبت بود و اطمینان خاطری درباره تامین آب ایجاد کرد، گفت:  اما با این وجود طرح‌های مهمی برای تامین پایدار آب در منطقه درحال اجرا است تا وابستگی به آب هیرمند کاهش یابد.

سخنگوی صنعت آب درباره سطح تراز دریاچه ارومیه در سال آبی گذشته (ابتدای مهر۱۴۰۲ تا آخر شهریور۱۴۰۳) نیز گفت: سطح تراز دریاچه ارومیه در این زمان حدود ۱۲۷۰.۱ سانتی‌متر  بود که این میزان نسبت به سال آبی قبل تر ۳۰ سانتی‌متر افزایش داشته است، اما نسبت به سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۳ ) تاکنون سه سانتی‌متر کاهش دارد.

وی ادامه داد: وضعیت این دریاچه را ناشی از بارگذاری‌های بیش از حد جمعیت، کشاورزی و غیره در اطراف آن است و از این رو باید وضعیت بارگذاری‌های اطراف دریاچه ساماندهی گردد تا دریاچه احیا شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود