معرفی خودرو؛

یواز پاتریوت؛ مناسب برای عاشقان سافاری و آفرود

شرکت روسی یواز که نام آن مخفف یولانوفسکی آفتوموبیلی زاوُد یا همان شرکت خودروسازی یولانوفسک، یکی از قدیمی‌ ترین خودروسازان صنعت خودرو نظامی محور کشور روسیه است برای نخستین بار طی جنگ جهانی دوم و با ارائه محصولاتی در سبک خودروهای چهارچرخ محرک و کامیون های نظامی، توجهات را به خود جلب کرد و تا به امروز هم به ارائه همین نوع خودرو در پلتفرم های شاسی بلند و پیکاپ و باری پرداخته است.

شرکتی که نام آن را به اختصار یواز یا UAZ می خوانیم.

 معرفی یواز پاتریوت

به نوعی محصولات UAZ هم مانند برند آمریکایی جیپ، مشتریان خاص خود را دارند که شامل طبیعت گردان و علاقه مندان به جستجو در ناشناخته ها یا در شرایطی بهتر، عاشقان رانندگی در مسیرهای آفرودی می شود و محصولات این شرکت با سیستم فنی بسیار خوب آفرودی، تبدیل به اولویت اول انتخاب آفرودرها در بازار داخلی روسیه شده است.

از محصولات پرفروش این شرکت هم که در کشور تولید شده و به بازار عرضه شده است، نسخه شاسی بلند آن با نام پاتریوت خواهد بود که برای اولین بار در سال 2005 میلادی راه اندازی و به بازار عرضه شد.

 هرچند با وجود پیشرفت هایی که نسل به نسل تجربه کرده، اصول طراحی این خودرو در طول سال های اخیر تقریبا حفظ شده است ا ما با توجه به این موضوع نسخه جدید یواز پاتریوت با پیشرفت های بسیار خوبی از راه رسید و حال نسخه ای که وارد کشور شده، نسخه 2019 و فیس لیفت آن خواهد بود که می تواند یک طراحی خوب و امکانات قابل قبولی در اختیار کاربرانش قرار دهد.

طراحی یواز پاتریوت

دو نسخه پیکاپ و شاسی بلند یواز پاتریوت از بین نسخه های وارد شده به کشور، ظاهری تقریبا شبیه به هم دارند، درحالی که نسخه پروفی با اهداف تجاری و جابجایی کالا یک ظاهر ساده تر نسبت به دو خودروی دیگر دارند که به صورت شخصی از آنان استفاده خواهد شد.

ظاهر نسخه پیکاپ و شاسی بلند پاتریوت شباهتی نزدیک به هم دارند و بر روی هر دو خودرو از چراغ های روشنایی و جلوپنجره مشابه استفاده شده است، اما تغییراتی جزیی میان طراحی سپر آنان دیده می شود.

با این که نسخه مونتاژی بازار ایران نمونه فیس ‌لیفت شده‌ این خودرو است که در سال 2014 از سوی یواز روانه بازار شد، اما همچنان ظاهر خودرو از ساده ‌ترین، رایج ‌ترین و البته بهترین سبک طراحی، یعنی ساختار مکعب مستطیل پیروی می‌ کند که در خودروهای آفرودی بویژه مرسدس بنز G کلاس زیاد به چشم می خورد.

 مزایای یواز پاتریوت

یواز پاتریوت را باید در ظرف خود دید و به‌عنوان یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل با شاسی نردبانی مستحکم و بدنه‌ای محکم و اتاقی جادار با قیمت پایه حدود ۱۴ هزار دلار، این خودرو واقعاً ارزنده است. درواقع با دو برابر این پول هم شما حتی نمی‌توانید یک رقیب اروپایی یا آمریکایی با این مشخصات پیدا کنید. پاتریوت در شرایط سخت روسیه سالهاست که جواب خود را پس داده است و بنابراین حتی اگر اهل سخت‌گیری و بدرفتاری با خودروی خود باشید و با آن رفتارهای خشنی داشته باشید، بازهم به شما وفادار می‌ماند. کسانی که به تفریح سافاری و آفرود علاقه‌مند هستند نیز می‌توانند پاتریوت را امتحان کنند.

معایب یواز پاتریوت

اما اگر بخواهیم به معایب این خودرو بپردازیم باید بگوییم که، مهم‌ترین مشکل در پاتریوت، قدرت پایین موتور است. موتور چهار سیلندر ۲.۷ لیتری، تنها ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر داشته و آن‌قدر جان ندارد که عملکرد چابک و چالاکی برای این خودروی بزرگ ۲.۱ تنی به همراه آورد.

یک موتور توربو یا حتی شش سیلندر می‌توانست برای پاتریوت معجزه بیافریند. ما این فرصت را نداشتیم که پاتریوت را روی شیب‌های تند و با بار کامل هم تست کنیم اما در مسیرهای باتلاقی و رودخانه و ماسه‌ای عملکرد آن نقص مشهودی نداشت.

شتاب بسیار پایین همراه با صدای زیاد موتور می‌تواند آزاردهنده باشد. سوار و پیاده شدن با توجه به کلاف قطور شاسی، کمی سخت است. درب موتور سنگین و جابجایی درب‌ها و مخصوصاً بستن درب عقب نیاز به زور بازو دارد. لولاهای درب عقب باوجود تحمل وزن چرخ یدکی روی خود، بسیار معمولی و نسبتاً ضعیف کار شده‌اند. کیفیت مونتاژ و رنگ‌آمیزی هم تعریفی ندارد.

بیشتر بخوانید:

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود