بدهی عمومی جهانی چقدر است؟

صندوق بین‌المللی پول با اشاره به بدهی عمومی جهانی در سال جاری اعلام کرده است که این مقدار از ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.

طبق گزارش منتشر شده از سوی صندوق بین المللی پو (IMF) ، این انتظار وجود دارد که کل بدهی عمومی همه کشورها در سال جاری از ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر رود که این میزان حدود ۹۳ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهد.

براین اساس بدهی عمومی جهانی بسیار بالاست و پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ از ۱۰۰ تریلیون دلار (۹۳ درصد تولید ناخالص داخلی) فراتر رود و تا پایان دهه به ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی (تا سال ۲۰۳۰ ) نزدیک شود.

اما از سوی دیگر این پیش بینی نیز وجود دارد که بدهی حدود دو سوم کشورها تثبیت یا کاهش پیدا کند، اما بسیار بالاتر از سطح پیش‌بینی‌شده قبل از همه‌گیری باقی خواهد ماند.

در واقع کشورهایی که پیش‌بینی نمی‌شود بدهی‌ آنها تثبیت شود، بیش از نیمی از بدهی جهانی و حدود دو سوم تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر دلایل خوبی برای این باور وجود دارد که سطح بدهی‌های آینده می‌تواند بالاتر از پیش‌بینی‌های فعلی باشد.

گفتمان سیاسی در مورد مسائل مالی صندوق بین‌المللی پول تاکید دارد که به طور فزاینده ای به سمت هزینه های بیشتر دولت در دهه های اخیر متمایل شده است.

طبق گزارش بیزنس، کارشناسان صندوق در ماه آوریل اعلام کرده اند که کل بدهی عمومی همه کشورها در سال ۲۰۲۳ با حدود ۲ واحد درصد افزایش به ۹۳.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی رسیده است و ایالات‌متحده و چین در این مورد پیشتاز هستند زیرا بدهی‌های آنها به ترتیب بیش از ۲ و ۶ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است.

 

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد بدهی عمومی روسیه در سال ۲۰۲۴ به ۲۰.۸ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور و در سال ۲۰۲۹ به ۲۴ درصد افزایش خواهد یافت.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود