افزایش بیش از 200 درصدی ترانزیت کالا از بندرشهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۲۱۷ درصدی ترانزیت کالا از بندرشهید رجایی طی ۶ ماهه نخست سال‌ 1403 خبر داد.

حسین عباس‌نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفتگویی با اشاره به افزایش ترانزیت کالا از بندر شهید رجایی اظهار کرد: ۵۴ میلیون و ۷۹۸ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری از بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است که این میزان نسبت به عملکرد سایر بنادر کشور در مدت مشابه پارسال نشانگر سهم ۴۷ درصدی بوده است.

وی در این راستا ادامه داد: بیش از ۳۷ میلیون و ۸۹۰ هزار تن کالای غیرنفتی نیز از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه امسال از بنادر هرمزگان جابه‌جا شد که نسبت به سایر استان‌های بندری کشور سهم ۶۰ درصدی را داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندر شهید رجایی با ۴۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تن حجم تخلیه و بارگیری کالا، بیشترین سهم جابجای کالای نفتی و غیرنفتی در بین سایر بنادر کشور با رقم ۳۶ درصدی را داشته است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه بندر شهید رجایی همچنین با بیش از ۲۷ میلیون و ۹۱۵ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی، سهم ۴۴ درصدی در جابجایی کالای غیرنفتی در بین سایر بنادر کشور را به خود اختصاص داده است، به سهم ۸۸ درصدی استان هرمزگان در عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری نیز اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیون و ۳۶۷ هزار TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر استان انجام گرفت.

وی تصریح کرد: از این میزان، بیش از یک میلیون و ۲۱۱ هزار TEU با سهم ۷۸ درصدی در بین بنادر کشور مربوط به بندر شهید رجایی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به سهم ۹۸ درصدی بنادر هرمزگان در جابجایی مسافر دریایی، اشاره کرد و ادامه داد: در ۶ ماهه امسال ۹ میلیون و ۲۷۷ هزار نفر مسافر از طریق بنادر و اسکله‌های تحت حاکمیت بنادر و دریانوردی استان جابه‌جا شده‌اند که از این تعداد ۶ میلیون و ۶۵۷ هزار بین بنادر و اسکله‌های قشم(پل و لافت) تردد کرده‌اند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود