چند خانوار مددجو از پروژه نهضت ملی مسکن بهره می‌برند؟

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل ستاد مسکن محرومان اظهار کرد: تنها به ۸۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد پروژه نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

مسعود بیات‌منش، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح‌های مسکن حمایتی به دلیل عدم تمکن مالی اقشار کم درآمد و محروم در تأمین سهم آورده عملا دامنه پوشش این طرح‌ها به دهک‌های میانی تغییر یافته است، تصریح کرد: آمار و ارقام طرح نهضت ملی مسکن حاکی از این موضوع است.

وی ادامه داد: رفع مشکلات تامین سهم آورده متقاضیان کم درآمد در ستاد مسکن محرومان که در ذیل شورای عالی مسکن با دستور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی تشکیل شده، پیگیری خواهد شد.

بیات‌منش همچنین اظهار کرد: تعهدی را در قالب طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل مسکن مهر برعهده داریم.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه براساس این موضوع متعهدیم تا مسکن متقاضیانی که در این طرح‌ها ثبت‌نام کرده، واجد شرایط شناخته شده، وجه واریز کرده و تخصیص پروژه شده اند را تامین کنیم، گفت: رقم تعهد دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای افرادی که تعیین تکلیف شده‌اند حدود یک میلیون نفر است.

وی افزود: در حال حاضر 600 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در طرح ثبت نام کرده‌اند، اما صرفا به 80 هزار نفر پروژه تخصیص شده است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که این جامعه نتوانستند به دلیل سهم آورده و تامین منابع مالی از این طرح دولت بهره مند شوند.

بیات‌منش همچنین گفت: در خصوص تامین مسکن محرومان طرفیت های قانونی مناسبی وجود دارد که از آن بهره های لازم را خواهیم برد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود