معرفی ۴۷۶ هزار پرونده نهضت ملی به بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن گفت: تا امروز ۴۷۶ هزار پرونده به بانک مسکن معرفی شده که از این تعداد ۳۰۰ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار روزمرگی اقتصاد، پرداخت تسهیلات ساخت یکی از مهم ترین برنامه‌ها و اقداماتی است که زمینه ساز کاهش نرخ تورم در حوزه مسکن و تسریع در اجرای پروژه ها می‌شود به طوری که برای تکمیل هرچه سریعتر پروژه‌ها دولت باید برنامه ریزی برای پرداخت بیشتر تسهیلات را در دستور کار خود قرار دهد تا با روند بیشتر تسهیلات سازندگان هم بتوانند انگیزه بیشتری برای تکمیل پروژه ها داشته باشند.

طبق آخرین آمار‌های اعلام شده تا به امروز ۵۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن تنها توسط یک بانک پرداخت شده است.

پیش از این هم وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای  همکاری بیشتر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن جلساتی را برگزار کرده است.

حسینی، مدیرعامل بانک مسکن گفت: بانک مسکن به عنوان  تخصصی‌ترین بانک بیشترین بخش تامین مالی نهضت ملی مسکن را به دوش کشیده است.

مدیرعامل بانک مسکن اظهار کرد: ۴۷۶ هزار پرونده توسط سامانه تم وزارت راه و شهرسازی معرفی شده که از این تعداد کار‌های  ۳۰۰ هزار نفر انجام و ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر هم در حال تشکیل  پرونده هستند.  

حسینی تصریح کرد: برای ۳۰۰ هزار فقره پرونده‌ای که تامین مالی و حدود ۵۱ هزار میلیارد تومان پول پرداخت کردیم و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تعهد ما است. با افزایش نرخ تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان حدود ۱۰۰  هزار میلیارد تومان در تعهد با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها  پرداخت می‌شود.

او گفت: ۸۵ تا ۹۰ درصد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن انجام می‌شود که از محل سپرده‌های بانکی است. همین امر کار را دشوار کرده است چرا که  تامین مالی مسکن مهر از محل خط اعتباری  بود، اما در اجرای این  پروژه‌ها از محل سپرده‌ها است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود