مستاجران همچنان چشم انتظار پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن

با وجود وعده‌های زیاد برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن اما همچنان مستاجران چشم انتظار پرداخت این وام هستند.

به گزارش خبرنگار روزمرگی اقتصاد، میزان وام ودیعه مسکن در استان تهران ۱۰۰ میلیون تومان است که میزان اقساط آن ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، وام ۷۰ میلیون تومانی میزان اقساط آن یک میلیون و ۷۷۵ هزار تومان و تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی در شهرهای کوچک ۱ میلیون تومان است. بانک مسکن در رتبه اول پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن است بعد از آن بانک ملی، بانک سپه، پست بانک قرار دارند.

پیش از این هم رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گفت: روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن توسط بانک‌ها و وزارت راه و شهرسازی کند بوده و همین امر خود باعث شده که بسیاری از مستاجران نتوانند جابجا شوند اما امیدوار هستیم با پایان یافتن پیک زمانی جابجایی‌ها این مشکل برطرف شود.

او گفت: بسیاری از مستاجران با مراجعه به بانک با اتمام اعتبار بانک مواجه می‌شدند که در این زمینه هم باید بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تدابیر لازم را در دستور کار خود قرار دهند.
امسال هم با وجود پیگیری‌های که صورت گرفت میزان تسهیلات ودیعه مسکن افزایش نیافت و مقرر شده بود که به ۲۰۰ میلیون تومان برسد، اما شورای پول و اعتبارو مجلس با آن فعلا موافقت نکرده‌اند.

اخیران هم مهدی صاحبی مدیر اعتبارات بانک مرکزی در خصوص آمار تسهیلات ودیعه مسکن گفت: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ متقاضیان وام ودیعه مسکن تعداد ۳۵۲ هزار و ۴۸۲ پرونده تشکیل شده که ۳۱۰ هزار و ۵۵۳ نفر به میزان ۱۸٫۲۳ همت وام دریافت کرده‌اند.

گفتنی است مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۵ ساله با کارمزد ۱۸ درصد است. امیدوار هستیم در سال جدید با پیش بینی‌های زودتر دولت متقاضیان بیشتری بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود