نفت ۱۰۰ دلاری و انتظار تثبیت نرخ بهره

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از کاهش حدود ۱.۶ درصدی در جلسه قبل، با ۰.۲ درصد افزایش به ۸۱.۰۲ دلار در هر بشکه رسید.

بهای نفت در معاملات آغازین آسیایی روز چهارشنبه پیش از نشست‌های کلیدی بانک‌های مرکزی طی این هفته از جمله فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت، زیرا بازار از نزدیک آخرین تحولات در مناقشه اسرائیل و حماس را زیر نظر دارد.

بهای معاملات آتی نفت برنت تحویل ژانویه پس از کاهش بیش از ۱ درصدی در روز سه شنبه، با ۰٫۳درصد افزایش به ۸۵٫۳۰ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از کاهش حدود ۱٫۶ درصدی در جلسه قبل، با ۰٫۲ درصد افزایش به ۸۱٫۰۲ دلار در هر بشکه رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار، با اشاره به جلسه کمیته بازار آزاد فدرال که جهت سیاست‌های پولی ایالات متحده را تعیین می‌کند، گفت: قیمت‌های نفت خام در آستانه به روز رسانی انتشار گزارشات کلیدی از تصمیم خزانه داری و نرخ بهره است.

ریسک‌های ژئوپلیتیکی همچنان پابرجا هستند و به نظر می‌رسدو آثار منفی افزایش تولید ایالات متحده بر قیمت نفت را جبران می‌کند. »

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه، ذخایر نفت خام در ایالات متحده در هفته گذشته حدود ۱٫۳ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که ذخایر سوخت حدود ۳۶۰ هزار بشکه کاهش یافت. ذخایر میعانات حدود ۲٫۵ میلیون بشکه کاهش یافت.
افزایش نرخ بهره با هدف مهار تورم می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد و تقاضای نفت را کاهش دهد، در حالی که کاهش نرخ برای تحریک هزینه‌ها می‌تواند مصرف نفت را افزایش دهد.

بر اساس نظرسنجی، انتظار می‌رود فدرال رزرو که جلسه خود را در روز چهارشنبه به پایان می‌رساند، نرخ بهره را ثابت نگه دارد.

در اروپا، تورم اکتبر در منطقه یورو در پایین‌ترین سطح خود در دو سال اخیر قرار داشت و از ۴٫۳ درصد در سپتامبر به ۲٫۹ درصد کاهش یافت.

بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه تشکیل جلسه خواهد داد.

یک نظرسنجی خصوصی در روز چهارشنبه نشان داد، در چین، فعالیت کارخانه‌ها در ماه اکتبر به‌طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و سؤالاتی را در مورد بهبود اقتصادی شکننده آن در آغاز سه ماهه چهارم ایجاد کرد. چین بزرگترین واردکننده نفت جهان است.

با نگاهی میان مدت‌تر، تحلیلگران گلدمن ساکس پیش بینی میکنند با کاهش ذخایر، قیمت برنت تا ژوئن آینده به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

تحلیلگران در یادداشتی می‌افزایند که در حالی که بازار اکنون با سرعتی معتدل در حال انقباض است، «ممکن است در آینده‌ای دورتر بسیار فشرده شود»، اگرچه روند بهره‌وری و تقاضای نفت نیز حیاتی خواهد بود.

در خاورمیانه، اسرائیل روز سه شنبه به یک کمپ پرجمعیت پناهجویان در نوار غزه حمله کرد و دست کم ۵۰ فلسطینی و یک فرمانده حماس را کشتند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، که روز جمعه به اسرائیل سفر خواهد کرد، گفت که ایالات متحده و سایر کشورها در حال بررسی «تغییرهای احتمالی» برای آینده نوار غزه در صورتی که شبه نظامیان حماس از کنترل خارج شوند، هستند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود