نرخ سود تسهیلات ساخت برای سازندگان مسکن بیش از ۳۰ درصد است

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ایجاد کرده‌اند باعث شده نرخ سود تسهیلات به بیش از ۳۰ درصد برسد.

فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور در گفتگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد، با بیان اینکه در شرایط کنونی نرخ سود تسهیلات ۲۳ درصد است، گفت: بسیاری از بانک‌ها ۱۵درصد از تسهیلات را به عنوان رسوب و یا هزینه پرداخت تسهیلات نزد خود نگه می‌دارند که در نتیجه حدود ۳۸ درصد به عنوان نرخ سود تسهیلات باید سازندگان پرداخت کنند.

پورحاجت توضیح داد: امیدواریم روند پرداخت تسهیلات بانکی به سازندگان مسکن که به عنوان پیشران‌های اقتصادی در حوزه مسکن به شمار می‌روند اصلاح شود، چرا که در چنین شرایطی دیگر انگیزه‌ای برای سازندگان جهت ساخت مسکن باقی نمی‌ماند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت به سازندگان همکاری لازم را انجام نمی‌دهند، گفت: بروکراسی‌های اداری و همچنین هزینه‌های بالا در پرداخت این تسهیلات باعث شده که بسیاری از سازندگان بخش خصوصی انگیزه‌ای برای دریافت این تسهیلات نداشته باشند.

دبیر کانون انبوه سازان مسکن کشور گفت: چندبار مشکلاتی که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت برای سازندگان ایجاد می‌کنند را به رئیس جمهور اعلام کردیم اما همچنان شاهد آن هستیم که بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات مقاومت می‌کنند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود