بهترین گزینه برای یک سرمایه‌گذاری در بازار و اقتصاد برزیل چیست؟

برزیل، کشوری  در قاره آمریکای جنوبی است که توانسته از لحاظ اقتصادی بشدت پیشرفت کند و به درجه ای برسد که نام آن در میان برترین و قدرتمندترین کشورها در حوزه اقتصادی بر سر زبان ها بیفتد، اما بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در اقتصاد برزیل چیست؟

 اقتصاد برزیل به چه صورت است؟

برزیل کشوری مستقل در قاره آمریکای جنوبی محسوب می شود و آن را هفتمین کشور پرجمعیت در جهان می نامند.

برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

اقتصاد در برزیل بعنوان یکی از کشورهای آمریکای لاتین با در اختیار داشتن بخش‌های گسترده و توسعه‌یافته کشاورزی، معدن، تولید، خدمات و نیز نیروی کار، دارای تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) بیش از بسیاری از دیگر کشورها است و این امر برزیل را تبدیل به قدرت اقتصادی در جهان کرده‌است.

براساس اخبار منتشر شده، برزیل در حال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است.

مهم‌ترین صادرات برزیل چیست؟

هواپیمای دارای بال ثابت، قهوه، وسایط نقلیه، سویا، سنگ معدن آهن، آب پرتقال، فولاد، منسوجات، کفش، گوشت و تجهیزات برقی از جمله مهم‌ترین موارد صادرات برزیل محسوب می شود.

 

برزیل؛ نهمین اقتصاد بزرگ جهان

طبق گزارش منتشر شده از سوی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، برزیل نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید و یازدهمین قدرت اقتصادی جهان از نظر نرخ دادوستد بازار است.

برزیل دارای اقتصاد متنوع درآمد متوسط است و نیز دارای تنوع از نظر سطح توسعه‌است و باید توجه داشته باشید که بیشتر بخش صنعتی این کشور در بخش‌های جنوب و جنوب شرقی این کشور تجمع یافته و منطقه شمال شرقی فقیرترین منطقه برزیل است.

نگاهی به صنایع برزیل

تقریبا حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور را صنایع برزیل به خود اختصاص داده‌است که از صنایع خودروسازی تا صنایع فولاد، پتروشیمی، رایانه، هواپیما، و نیز کالاهای مصرفی بادوام را شامل می‌شود.

توجه داشته باشید که برزیل دارای صنعت گسترده و پیچیدهٔ خدمات نیز است و در اوایل دهه ۱۹۹۰، بخش بانکداری ۱۶ درصد از تولید ناخالص داخلی برزیل را به خود اختصاص داد.

صنایع خدمات مالی برزیل گرچه با تحول عمده‌ای روبرو شده‌است، اما این صنعت محصولات متنوعی در اختیار واحدهای بازرگانی محلی قرار داده و در حال جذب شرکت‌های جدید بسیاری از جمله شرکت‌های مالی ایالات متحده آمریکاست.

 توسعه اقتصادی برزیل

 پس از جنگ جهانی دوم بود که موضوع توسعه اقتصادی در برزیل مطرح شد و اکثر کشورها به این موضوع واکنش و توجه ویژه ای نشان دادند.

در واقع ظهور قدرت‌های نوپا از جمله مشخصه‌های چشم‌انداز اقتصاد جهانی در زمان معاصر محسوبمی شود و با توجه به این امر، اقتصاد برزیل نیز یکی از این قدرت‌های نوظهور است که پس از جنگ جهانی در حال پیمودن مسیر پر پیچ و خم توسعه است.

چالش‌هایی برزیل در توسعه اقتصاد

اگر نگاهی اجمالی به تحولات بین‌المللی داشته باشیم می توانیم به این موضوع برسیم که در دهه گذشته و پس از بحران مالی سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، جایگاه برخی از دولت‌ها در معادلات ثروت و قدرت دستخوش تغییر شده بود و یکی از نشانه‌ها، شکل‌گیری گروه G20 و تاثیر نسبی آن‌ها در اداره نهادهایی اقتصادی و مالی بین‌الملل و همچنین پدیدار شدن قدرت‌های اقتصادی نوظهور بوده است.

این شرایط برای سایر اعضای بین‌المللی به ویژه اقتصادهای پیرامونی و نیمه پیرامونی شامل دو پیام است.

  1. جابجایی موقعیت کشورها در فضای بین‌المللی امکانپذیر است
  2. ارتقا این اقتصادها وابسته به ارتقاء وضعیت اقتصادی آن‌ها خواهد بود

 سایر کشورها با یک سرمایه‌گذاری بزرگ از طریق شرکت‌های خارجی، این نکته را بیان می‌کنند که برزیل یک کشور با ظرفیت‌هایی دست نخورده است و با توجه به این موضوع گزینه‌های دیگری نیز برای توسعه تجارت و اثرگذاری بر اقتصاد در این کشور وجود دارد که این فرصت‌ها گسترش کسب و کار و افتتاح شعب مختلف در برزیل شناخته می‌شود.

با همه این تفاسیر باید به این نکته توجه داشته باشید که بهترین گزینه برای یک سرمایه‌گذاری در بازار و اقتصاد برزیل، تجارت الکترونیک است.

عوامل مهم در رشد و توسعه اقتصاد برزیل

همانطور که شاید تجربه کرده باشید اگر نام کشور برزیل را در اینترنت جستجو ‌کنید بیش از همه با کلماتی مانند فوتبال، گردشگری، کشاورزی، محصولات پروتئینی، تولید هواپیمای نظامی و قهوه‌های بی‌نظیر مواجه می‌شوید اما باید بدانید که این کشور با مدیریتی عمل‌گرا و رشدی سریع، توانسته بحران‌های اقتصادی و اجتماعی را پشت‌سر گذاشته و با جمعتی که داراست جز کشورهایی با قدرت اقتصادی بالا در دنیا محسوب می شود.

 بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود