ارز دیجیتال متیس «Metis» چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال متیس «Metis» که آن را با نام کامل متیس‌دائو «MetisDAO» می شناسند در واقع یک راهکار لایه دوم در شبکه بلاکچین اتریوم محسوب می شود که تراکنش‌ها را خارج از زنجیره اصلی اتریوم پردازش می کند.

در واقع این تراکنش ها به یک بسته تبدیل شده و در نهایت آن‌ها را در شبکه اتریوم ثبت می‌کند.

اما داستان شبکه ارز دیجیتال متیس «Metis» از کجا آغاز شده است؟

ارز دیجیتال متیس «Metis»  به‌کمک فناوری لایه دوم رول‌آپ از بار ترافیک شبکه اتریوم می‌کاهد.

بهتر است بدانید که فناوری رول‌آپ در واقع روشی برای پردازش داده‌های خارج از بلاک چین اصلی است که می‌تواند سرعت انجام تراکنش‌ها را بیشتر و هزینه آنها را کمتر کند.

درواقع، کار پردازش به‌صورت برون‌زنجیره‌ای انجام می‌شود، اما داده‌های تراکنش همیشه روی زنجیره اصلی دسترس‌پذیر هستند.

نودهای فعال در شبکه متیس «Metis» شامل تولیدکننده بلاک (block producer)، سازمان‌دهنده‌ها (sequencer) و اعتبارسنج‌ها (verifier) هستند .

اما فرایند پردازش تراکنش‌ها چطور صورت می گیرد؟

 تولیدکننده بلاک، تراکنش را از کاربر دریافت می‌کند.

سپس تولیدکننده، بلاک‌هایی برای لایه دوم شبکه ایجاد و آنها را توزیع می‌کند.

سازمان‌دهنده داده‌های تراکنش را تکمیل، دسته‌بندی و محاسبه می‌کند.

توجه داشته باشید که پس از آن، سازمان‌دهنده داده‌های تکمیل‌شده تراکنش را به یک پروتکل ذخیره‌سازی فضای ابری ویژه به‌نام مِمو (Memo) ارسال می‌کند تا درصورت بروز اختلاف، اعتبارسنج بتواند از داده‌های ذخیره‌شده روی ممو برای حل مشکل استفاده کند و درپایان، سازمان‌دهنده داده‌های پردازش‌شده و معتبر را به لایه اول ارسال می‌کند.   

در واقع نودها بمنظور انجام فعالیت صحیح و کارآمد خود پاداش دریافت می‌کنند و از سوی دیگر نیز ملزم به سهام‌گذاری و قفل‌کردن سرمایه در شبکه هستند.

توجه داشته باشید که اشتباه یا عدم دسترسی نود سبب کسر جریمه از سهام در شبکه می‌شود؛ به‌این‌ترتیب، متیس «Metis» عملکرد صادقانه نودها را تضمین می‌کند.

از سوی دیگر در شبکه متیس «Metis» نودهایی تحت‌عنوان رینجر (ranger) هم با هدف پرکردن خلا اعتبارسنج‌ها فعالیت می‌کنند تا از یکپارچگی شبکه به‌طور کامل اطمینان حاصل شود و درمجموع، کاربران شبکه متیس «Metis» از مزایای اساسی شبکه اتریوم مانند امنیت و تمرکززدایی بهره می‌برند، درحالی که می‌توانند قراردادهای هوشمند را سریع‌تر و مقیاس‌پذیرتر اجرا و فعال کنند.

پاداش در پلتفرم متیس «Metis» سپرده‌گذاری یا استیک کنند.

 

برنامه بیلدر ماینینگ «Builder Mining»

پلتفرم متیس «Metis» یک برنامه به نام بیلدر ماینینگ «Builder Mining» ارائه داده است که  که کاربران با اجرای این برنامه به یکی از DACهای این پلتفرم تبدیل می‌شوند.

در واقع این کاربران برای هر تراکنشی که در شبکه آندرومدا انجام می‌دهند، ارز دیجیتال متیس «METIS» را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

 پیدایش ارز دیجیتال متیس «Metis» به چه زمانی برمی‌گردد؟

حال نگاهی به تاریخچه پیدایش ارز دیجیتال متیس «Metis» می اندازیم، به زمانی که النا سینلنیکوا (Elena Sinelnikova) شخصی با‌هوش و دارای مدرک کارشناسی ارشد کامپیوتردر سال ۲۰۱۷ به تأسیس شرکتی به‌نام Crypto Chicks پرداخت.

در‌واقع، شرکت نام‌برده شده یک مرکز آموزش غیر‌انتفاعی بلاک‌چین (Crypto Chicks) بود که برای آموزش به خانم‌ها روی کار آمد.

النا در آن زمان و پس از راه‌اندازی این شرکت و اوج‌گرفتن آن، در سال ۲۰۱۹ مقیاس‌پذیری لایه‌دوم اتریوم، یعنی ارز متیس را ابداع کرد.

ارزی نوپا که بر‌اساس قابلیت و ویژگی‌هایی که داشت، از همان ابتدا مورد توجه تریدر‌ها قرار گرفت .

در‌ حقیقت، متیس‌دائو (Metis Dao) یک همراه و یک راهکار لایه دوم برای بلاک‌چین اتریوم محسوب می شد.

  بهره‌گیری از پلتفرم متیس، فشار مضاعف بر‌روی شبکه اتریوم را کاهش داده و انجام تراکنش‌ها را سریع‌تر کرده است؛ در‌ واقع، متیس مسئولیت نظم‌دهی و دسته‌بندی تراکنش‌های اتریوم را برعهده دارد. از متیس برای ارسال و پردازش پروتکل لایه دوم دسته‌بندی استفاده می‌شود و در‌نهایت، پس از گذراندن مراحل فوق، ذخیره‌‌سازی دسته‌بندی صورت گرفته و مجدد به‌سوی اتریوم باز‌می‌گردد.  

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/


نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود