اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال گراف GRT

توکن گراف GRT که یک توکن ERC۲۰ بوده، توکن بومی اکوسیستم گراف است که بر روی بلاک چین اتریوم طراحی و توسعه یافته است.

باید بدانید که از این توکن برای تخصیص منابع در شبکه غیرمتمرکز The Graph استفاده می‌شود و به عنوان ارز اصلی اکوسیستم برای تضمین امنیت اقتصادی اکوسیستم عمل می‌کند.

مزیت‌های ارز گراف

از مزیت‌های ارز گراف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمرکززدایی
  • حاکمیت غیر متمرکز
  • امنیت بالا در گراف
  • توسعه برنامه‌های سطح بالا
  • قابلیت همکاری
  • امنیت بالا
  • از بین بردن نیاز به سرور

 با توجه به اینکه گراف پروژه‌ای است که بر روی Web۳ متمرکز شده است و هدف آن این است که داده‌های مربوط به بلاک چین را برای فهرست‌بندی و دسترسی بیشتر در دسترس قرار دهد.

توکن GRT می‌تواند دارایی ارزشمندی در سبد ارز‌های دیجیتال باشد.

توجه داشته باشید که موج آینده Web۳ می‌تواند تقاضا برای چنین خدماتی را افزایش دهد و همین مسأله می‌تواند باعث افزایش قیمت Graph در آینده شود.

تاریخچه و بنیانگذاران ارز گراف GRT

گروه بنیانگذاران گراف از Yaniv Tal به عنوان سرپرست پروژه، Brandon Ramirez محقق گروه و Jannis Pohlmann تشکیل شده است که این افراد تجربه‌ی ۸ سال همکاری و ساخت ابزاری برای توسعه‌دهندگان را پیش از شروع پروژه‌ی گراف داشته‌اند و همین موضوع تأثیر بسیاری در موفقیت‌شان داشته است.

پروژه‌ Graph در سال ۲۰۱۸ تاسیس و در ژانویه ۲۰۱۹، در طی مراسم افتتاحیه Graph Day در سانفرانسیسکو معرفی شد.

تیم گراف، بنیاد گراف را در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی معرفی کرد که در راستای توسعه و نگهداری شبکه فعالیت خواهد کرد و علاوه بر این، مسئولیت پذیرش فناوری The Graph را نیز بر عهده خواهد داشت.

 

تاریخچه ارز GRT

راه اندازی ارز دیجیتال گراف به سال 2018 میلادی باز می گردد و بنیان گذاران این پروتکل، پیش از این به توسعه ابزارهای تسهیل کننده تاسیس و پیشرفت استارت آپ ها می پرداختند و زمان زیادی را صرف بهینه سازیAPI ها کرده بودند.

آن ها در آخرین اقدامات خود، یک فریم ورک بر روی پایگاه داده ای تغییرناپذیر باعنوان Datomic ایجاد کردند. به این ترتیب، توانستند گراف را برای ایجادAPI های تغییرناپذیر و دسترسی به داده ها با استفاده از زبانGraphQL تاسیس کنند.

مزایای ارز گراف GRT

  • تمرکززدایی: غیر متمرکزسازی از جمله مسائل مهم در حوزه ارزهای رمزنگاری شده است، در واقع گراف یکی از پروژه هایی محسوب می شود که از چنین برنامه هایی حمایت می کند.
  • توسعه برنامه هایی با سطح بالاتر: در گراف مرحله ای به وجود آمده که این امکان را به توسعه دهندگان می دهد تا بتواند برنامه هایی با سطح بالاتر ایجاد کنند. به این ترتیب، Graph شیوه تعامل انسان ها در سطح وب را متحول خواهد کرد. این مسئله بسیار مهم است؛ زیرا با استفاده از گراف، هرکسی در هرجایی می توانند به داده های مربوط به بلاکچین ها دست پیدا کند.
  • ارائه قابلیت همکاری: گراف به کاربران این اجازه را می دهد تا به راحتی از یک اپ به اپلیکیشن دیگر بروند.
  • امنیت بالا: graph امنیت بالایی دارد. این امر باعث جلب اعتماد کاربران خواهد شد.
  • حاکمیت غیر متمرکز: پروتکل حکمرانی Graph به کاربران اجازه می دهد تا در فرآیند تصمیم گیری ها نقش موثری داشته باشند.

معایب ارز گراف GRT

مهم ترین مشکل توکن های GRT، عرضه محدود آن ها درنظر گرفته می شود و از دیگر معایبی که می توانیم برای این ارز دیجیتال مطرح کنیم، عدم مشارکت توسعه دهندگان در تعیین صدور توکن ها است.

 

بیشتر بخوانید:

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود