با ارزش‌ترین دارایی‌های جهان براساس ارزش بازار؛

نقره؛ یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های جهان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در میان با ارزش‌ترین دارایی‌های جهان براساس ارزش بازار نقره نیز سهمی دارد، نقره یا سیم عنصری شیمیایی با علامت Ag است، فلزی نرم، سفیدرنگ، براق و جذاب ، که در بین تمام عناصر، بالاترین میزان رسانایی الکتریکی و در بین تمام فلزات بیشترین میزان رسانایی گرمایی را دارد و در طبیعت به صورت خالص و به صورت آلیاژ طبیعی همراه با طلا و دیگر فلزات و همچنین در برخی سنگ‌های معدنی نیز یافت می‌شود.

در واقع می توان گفت بیشترین تولید نقره جهان به عنوان محصول جانبی از استخراج مس، نیکل، سرب و روی به دست می‌آید.

طرفداران نقره برای مدت طولانی، مدعی بودند که ارزش بازار آن در مقایسه با طلا کمتر از میزان واقعی ارزش‌گذاری شده است و این ادعا ناشی از تمایل به بازگشت به نسبت ثابت تاریخی 16:1 است که به نفع طلا بود.

جالب است بدانید که، برخی از تحلیلگران احتمال افزایش سریع و قابل توجه قیمت نقره را مطرح می‌کنند و چنین استدلال می‌کنند اما بعید است که چنین افزایش قابل توجهی در قیمت نقره مستقل از حرکات مربوطه در بازار طلا رخ دهد.

 

پایین‌ترین سطح تاریخی نقره در دوران رکود

از نظر آن دسته افرادی که مدعی هستند بین این دو فلز همبستگی وجود دارد، ارزیابی از نقطه‌نظر پایین بودن نقره در طول دوران رکود بزرگ به جای تکیه بر قیمت ثابت 1.29 دلار در هر اونس، عاقلانه‌تر است.

یعنی در مارس 1931، قیمت نقره به 0.29 دلار در هر اونس سقوط کرد، که با کاهش گسترده‌تر قیمت کالاها در طول دهه 1920 همخوانی داشت. این مسئله نشان‌دهنده کاهش خیره‌کننده 75 درصدی قیمت از بالاترین سطح 1.13 دلار در هر اونس در ژوئن 1919 بود.

قابل ذکر است که قیمت رسمی نقره در 1.29 دلار در هر اونس باقی ماند که باعث شد محتوای نقره در یک دلار نقره تقریباً 80 درصد کمتر از قیمت تعیین شده توسط دولت باشد.

با شروع قیمت نقره از 0.29 دلار در هر اونس و پیگیری مسیر قیمت آن، تا آگوست 2020، زمانی که قیمت نقره به 29.26 دلار در هر اونس رسید، رشد آن هم‌طراز با افزایش صد برابری ارزش طلا در همان 9 دهه (20.67 دلار به 2058 دلار) بود.

در زمان محاسبه نسبت با استفاده از پایین‌ترین نرخ مربوطه در دوران رکود (20.67 دلار تقسیم بر 0.29 دلار)، نتیجه برابر با نسبت 71:1 است.

یعنی این نسبت به طور مطلوبی با تعادل 70:1 حاصل از محاسبه با استفاده از بالاترین سطوح ماه آگوست 2020 برای هر دو فلز (2,058 دلار در هر اونس تقسیم بر 29.26 دلار در هر اونس) مقایسه می‌شود و با این حال، نسبت فعلی تا حدودی بالاتر و برابر با 83:1 است.

 

 بیشتر بخوانید:

انویدیا؛ رهبر جهانی در سخت‌افزار و نرم‌افزار هوش مصنوعی  

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود