معرفی خودرو؛

آلفارومئو 4C؛ یک سوپرکوپه اسپرت خواستنی!

در میان خودروهای اسپرتی که پا به ایران گذاشته اند، نام آلفارومئو 4C نیز به چشم می خورد. یک خودرو سوپرکوپه اسپرت که نخستین بار طی سال 2013 میلادی از سوی کمپانی ایتالیایی آلفارومئو معرفی شد.

آلفارومئو 4C  از جمله خودروهای دوست داشتنی، محبوب و اسپرت بازار ایران و جهان است که پیش از قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، در تعداد محدودی وارد بازار ایران شد.

 آلفارومئو 4C یکی از جذاب ترین محصولات آلفارومئو محسوب می شود که برای به رخ کشیدن سطح تکنولوژی خود به رقبا معرفی شد. در واقع می توان اینطور گفت که آلفارومئو 4C روند کلی خودروهای اسپرت‌های ایتالیایی را حفظ کرده اما به دلیل استفاده از سطح بالای تکنولوژی، به هیچ عنوان خودروی ارزان قیمتی نیست!

 تمرکز مهندسان آلفارومئو در ساخت آلفارومئو 4C بر کاهش وزن بوده و به همین دلیل بسیاری از لوازم معمول خودروهای دیگر در آلفارومئو 4C وجود ندارند.

 آلفارومئو 4C در بازار ایران رقیب خودروهایی همچون پورشه باکستر، لوتوس الیزه و بی ام و Z4 است و می‌توان گفت از تمامی رقبای خود خاص‌تر است.

جالب است بدانید که، نسخه‌های وارد شده از آلفارومئو 4C به بازار ایران ساخت سال‌های 2015 و 2016 هستند و با ارقام گزافی به فروش می‌رسند.

چند مدل آلفارومئو 4C ساخته شده است؟

آلفارومئو 4C خودرویی اسپورت موتور وسط عقب-محور عقب سبک‌وزن است که توسط شرکت خودروسازی آلفا رومئو و در دو مدل کوپه و اسپایدر ساخته شده‌است.

در واقع آلفارومئو 4C از یک شاسی یکپارچه از جنس فیبر کربن، ضربه‌گیرهای عقب و جلو، و زیرشاسی عقب هیبرید از جنس آلومینیوم بهره‌مند است.

آلفارومئو 4C از یک تمام‌آلومینیومی موتور چهار سیلندر خطی توربو با حجم ۱٬۷۴۲ سانتی‌متر مکعب (۱٫۷۴ لیتر) بهره‌مند است.

 بیشترین قدرت این موتور معادل ۲۴۰ اسب بخار (۱۷۹ کیلووات) است که در دور موتور ۶٬۰۰۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید. در واقع این پیشرانه که جهت دستیابی به وزن کمتر طراحی شده، دارای مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر (۳۵ مایل بر گالون آمریکایی؛ ۴۲ مایل بر گالون بریتانیایی) است.

 شتاب ۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۰–۶۲ مایل بر ساعت) ۴سی برابر با ۴٫۵ ثانیه، و بیشینه سرعت آن معادل ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت (۱۶۰ مایل بر ساعت) است

 نسبت قدرت به وزن آلفارومئو 4C برابر با ۰٫۲۶۷ اسب بخار به ازای هر کیلوگرم از وزن است. یک ژورنالیست از مجلهٔ خودرویی کواتروروت ثابت کرده‌است که خودروی ۴سی می‌تواند در زمانی کمتر از ۴٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

آلفارومئو 4C در حالت مسابقه، همزمان با اینکه پای راننده بر روی پدال ترمز قرار دارد، پدال دندهٔ پشت فرمان سمت راست را به بکشد، دور موتور به ۳٬۵۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد. اما در صورتی به‌طور همزمان پدال دندهٔ سمت چپ نیز کشیده شود، دور موتور به ۶٬۰۰۰ دور بر دقیقه (بیشترین قدرت تولیدی موتور) رسیده و پس از رها کردن پدال ترمز، خودرو می‌تواند در زمان ۴٫۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

براساس آمار منتشر شده از رکورد زمانی آلفارومئو 4C در پیست نوربورگ‌رینگ توسط مجلهٔ خودرویی ایتالیایی کواتروروت، خودروی ۴سی موفق به ثبت زمان ۸:۰۴ دقیقه برای طی یک دور پیست شده‌است.

 

آلفارومئو 4C به یک جعبه‌دندهٔ شش سرعتهٔ دوکلاچه خشک آلفا تی‌سی‌تی با پدال‌های تعویض دنده بر روی فرمان مجهز است. این خودرو همچنین به سیستم تنظیم حالت دینامیکی آلفا دی‌ان‌ای مجهز است که رفتار پیشرانه، سیستم ترمز، سیستم تعلیق، جعبه‌دنده و پاسخ دریچه گاز را کنترل می‌کند.

 علاوه بر حالت‌های مختلف رانندگی که در خودروی جولیتا نیز یافت می‌شوند، مدل ۴سی دارای یک حالت اضافه با نام «حالت مسابقه» نیز هست!

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود