سازندگان چشم انتظار دعوت دولت برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: سازندگان چشم انتظار دعوت دولت برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور هستند.

فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه در مورد افت تولید مسکن باید ابتدا اینطور عنوان کنم که استان تهران، پیشران در تولید مسکن است گفت: بررسی آمارهای مسکن در استان تهران حاکی از آن است که سایر شهرها و نقاط کشور به تبعیت از تهران و آمارهای آن دچار تحول و تغییر می‌شوند. دلایل افت تولید مسکن در تهران و به همان نسبت سایر نقاط کشور را اگر بخواهیم بررسی کنیم باید عنوان کنم که مهمترین عامل افت تولید مسکن، بالا رفتن ریسک سرمایه گذاری در بخش مسکن است.  

وی افزود: بازار مسکن دچار رکود شده است و تورم در مسکن هر روز خود را نشان می‌دهد. آمارهای بازار مسکن حاکی از آن است که که نهاده‌های تولید مسکن در مدار افزایش قیمت هستند.

او گفت: در صورتی که روند ورود سرمایه گذاران و سازندگان به بازار مسکن کشور افزایش یابد ما شاهد کاهش ۱۰ درصدی قیمت مسکن در تهران و سایر شهرها خواهیم بود.

پور حاجت  با اشاره به اینکه  در حال حاضر بازار مصالح ساختمانی با مشکلات و افزایش قیمت بسیار زیادی روبرو شده است گفت: این بازار از روند قیمتی خارج شده و از سوی دیگر کاهش کیفیت برخی از مصالح ساختمانی خود باعث شده که کیفیت پروژه‌های ساختمانی از جمله نهضت ملی مسکن هستیم.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور توضیح داد: دولت برای بهبود وضعیت ساخت وساز مسکن باید اقدامی انجام دهد که سازندگان انگیزه بیشتری برای ورود به این بازار  داشته باشند. دولت تا این لحظه برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سازندگان و انبوه سازان دعوت نکرده‌اند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود