دولت در ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن کُند پیش می‌رود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در تامین زمین خوب پیش رفته اما در مرحله تکمیل پروژه و ساخت کوتاهی‌ها داشته است.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد، گفت: دولت در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در بخش زمین و الحاق اراضی خوب کار کرده اما در بخش ساخت و تامین زیر ساخت‌ها روند اجرا خوب پیش نرفته است.  

به گفته وی با وجود تأکیدات وزیر راه وشهرسازی و رئیس جمهور  مبنی بر پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی همچنان در این زمینه بانک‌ها کوتاهی می‌کنند.

وی افزود: تدابیر و اقدامات لازم برای جلوگیری از کم کاری بانک‌ها طراحی کرده‌ایم به طوری که تمامی بانک‌های خصوصی متخلف در این بخش را جریمه خواهیم کرد و قدرت اعتبار دهی بانک‌های متخلف به صورت کامل کاهش خواهد یافت.   سعی کرده‌ایم در حوزه تقویت پروژه‌های نهضت ملی مسکن با دولت همکاری کنیم.  

وی افزود: در حال حاضر پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۰ درصد رسیده است. حدود میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که این آمار خود نمایانگر همکاری دولت است.

او با تاکید بر اینکه باید دولت هرچه سریعتر متقاضیان نهضت ملی مسکن را تعیین و تکلیف کند افزود: بسیاری از متقاضیان به امید آنکه خانه دار شوند ثبت نام کرده‌اند که در این زمینه باید هرچه سریعتر با تکمیل اراضی در این پروژه‌ها متقاضیان به واحدهای مسکونی متصل شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: دولت حدود ۲۰۰ هزار متقاضی را تعیین و تکلیف نکرده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود