آمارهای بازار اجاره مسکن درست است؟

اخیرا آمارهایی از کاهش قیمت مسکن منتشر شد اما در این میان خبری از ارائه آمار بخش اجاره نیست.

خبر از کاهش قیمت مسکن منتشر شده و بسیاری از متقاضیان خوشحال از کاهش ۱۱ درصدی قیمت مسکن هستند اما این در حالی است که نرخ‌های اجاره در این ایام رو به رشد است و بسیاری از مالکان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال مبلغ اجاره را افزایش داده‌اند. این در حالی است که همزمان با کاهش قیمت مسکن باید قیمت اجاره در بازار کاهش یابد. به گفته بسیاری از مستاجران قیمت اجاره در بازار مسکن با رشد ۲۰ درصدی مواجه شده است.

با توجه به اینکه دولت اعلام کرده که ثبت قرارداد اجاره مسکن رایگان است، همین موضوع باعث شده که بسیاری از مالکان قیمت ثبت قرارداد در بنگاه املاک را به روی اجاره بیاندازند.

به گفته یکی از مستاجران واقع در منطقه ۱۳ تهران در حال حاضر با وجود آنکه بر روی قیمت ودیعه ۲۰۰ میلیون و ماهی ۵ میلیون تومان با مالک توافق کرده بود اما همزمان با آمار جدید به نظر می‌رسد که مالک نظرش تغییر کرده و قیمت اجاره را یک میلیون تومان افزایش داده است.

دولت اعلام کرده که نرخ تورم در بازار مسکن ۵ ماه است که تغییر نکرده اما واقعیت چیز دیگری است و در خصوص نرخ اجاره، آماری اعلام نکرده که این امر نشان دهنده مخفی نگه داشتن افزایش قیمت‌ها در بازار اجاره است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود